Installere python-launchpadlib (batteriproblem i Ubuntu 9.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Installere python-launchpadlib (batteriproblem i Ubuntu 9.10

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg har skrevet der er en bug i Ubuntu 9.10 på launchpad:

Det handler om at jeg ikke få Ubuntu 9.10 til at køre min PC på batterier, men kun på strøm fra lysnettet. Så er jeg blevet bedt om at rapportere fejlen via TERMINAL

Her er hvad linket (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/498764) siger:
Thanks for taking the time to report this bug and helping to make Ubuntu better. Could you please open a terminal and execute: apport-collect 498764 ? It will attach the necessary information to this report. Also you can submit more information for it by looking to https://wiki.ubuntu.com/DebuggingGNOMEPowerManager , Thanks in advance.

finn@finn-laptop:~$ apport-collect 498764
Please install the package "python-launchpadlib".
finn@finn-laptop:~$

Øh hvorfor det og hvordan det ?

1. Jeg formoder at jeg skal installere 9.10 først.
2. Så er det lidt gambling om det virker eller ej.
3. Hvis det ikke virker skal jeg nedgradere og det tager tid.

Er der nogen som har et bud på om jeg kan vurdere

1. at dette ikke er tidspilde og
2. at det iøvrigt er umagen værd ?
Kardemommeloven er en god ting.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installere python-launchpadlib (batteriproblem i Ubuntu 9.10

Indlæg af soundpartner »

Finn Bjerke skrev:Jeg har skrevet der er en bug i Ubuntu 9.10 på launchpad:

Det handler om at jeg ikke få Ubuntu 9.10 til at køre min PC på batterier, men kun på strøm fra lysnettet. Så er jeg blevet bedt om at rapportere fejlen via TERMINAL

Her er hvad linket (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/498764) siger:
Thanks for taking the time to report this bug and helping to make Ubuntu better. Could you please open a terminal and execute: apport-collect 498764 ? It will attach the necessary information to this report. Also you can submit more information for it by looking to https://wiki.ubuntu.com/DebuggingGNOMEPowerManager , Thanks in advance.

finn@finn-laptop:~$ apport-collect 498764
Please install the package "python-launchpadlib".
finn@finn-laptop:~$

Øh hvorfor det og hvordan det ?

1. Jeg formoder at jeg skal installere 9.10 først.
2. Så er det lidt gambling om det virker eller ej.
3. Hvis det ikke virker skal jeg nedgradere og det tager tid.

Er der nogen som har et bud på om jeg kan vurdere

1. at dette ikke er tidspilde og
2. at det iøvrigt er umagen værd ?

for at rette fejlen skal de jo vide hvad den er...

"ubuntu virker ikke på min maskine" er lidt for defust, men hvis de nu sad med maskinen så var det en anden sag.

i de nyere versioner kan man med apport indsamle en masse data. både ubrugelige, men også gavnlige data. hvilke der er hvad kan ikke vides så der insamles alle mulige data og så kan man jo så ellers bare gå på jagt i denne og finde fejlen ved at sammenligne data med data fra en maskine der virker.

for at ben insamlede data skal være brugbar skal det selvfølgelig være med den maskine der er problemer på, samt med den version af ubuntu som giver problemet.

du kan jo f.eks lave en dualboot med det du har nu, og så ubuntu 9.10 og så starte op i 910 og indsamle data osv, og så starte op i 904 eller hvad du bruger nu når du skal arbejde seriøst
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Installere python-launchpadlib (batteriproblem i Ubuntu 9.10

Indlæg af Finn Bjerke »

OK så fik jeg vistnok rapporteret den bug fra Ubuntu 9.10 via en CD og Dualboot. Jeg oplever launchpad som helt urimelig besværlig at have med at gøre..
Kardemommeloven er en god ting.