Hej.
Er der nogen herinde der kan sige mig om der findes en SKYPE klient i Ubuntu?
Mener altså bestemt jeg har set den et sted, mener endda den var med fra en standard installation?
Kan det passe?
På forhånd tak.
Skype til Ubuntu 9.10 64 bit.
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Skype til Ubuntu 9.10 64 bit.
Skype er taget fra medibuntu, men der er en nubuntu pakke på deres hjemmeside: http://www.skype.com/intl/en/download/s ... ux/choose/
-
Hvorfor findes den så ikke i mit pakkesystem når jeg har medibuntu APT linjerne inde?
Forstår jeg ikke, desuden er det til 9.10 64 bit, ikke 8.10! Det er jo gammelt.
Men tak for hintet.
Men tak for hintet.
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Spotten skrev:Hej.
Mener altså bestemt jeg har set den et sted, mener endda den var med fra en standard installation?
Kan det passe?
På forhånd tak.
Tjae jeg hentede godt nok skype på deres hjemmeside og hentede den til linux.. jeg ved godt at det ikke er fra ubuntu software eller synaptic,men jeg kunne ikke finde den nogen af de steder.Den jeg hentede fra skype's hjemmeside virker fint hos mig.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
Blfriis skrev:Spotten skrev:Hej.
Kan det passe?
På forhånd tak.
Tjae jeg hentede godt nok skype på deres hjemmeside og hentede den til linux.. jeg ved godt at det ikke er fra ubuntu software eller synaptic,men jeg kunne ikke finde den nogen af de steder.Den jeg hentede fra skype's hjemmeside virker fint hos mig.
Tør ikke tage chancen med sådanne ting, det har jeg mit system for kært til, har prøvet at installere ikke understøttede pakker før, som endte med en ren install.
Så vigtigt er det heller ikke, mener dog bare jeg har set det i Ubuntu eller Kubuntu før, som standard, på en ren install. Men husker nok forkert så.
-
- Geografisk sted: Køge
Spotten skrev:Hvorfor findes den så ikke i mit pakkesystem når jeg har medibuntu APT linjerne inde?
Men tak for hintet.
Der menes 8.10 og op.
Skype er taget fra medibuntu repository da man mente der var for mange problemer med den version.
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Spotten skrev:Blfriis skrev:Spotten skrev:Hej.
Kan det passe?
På forhånd tak.
Tør ikke tage chancen med sådanne ting, det har jeg mit system for kært til, har prøvet at installere ikke understøttede pakker før, som endte med en ren install.
Så vigtigt er det heller ikke, mener dog bare jeg har set det i Ubuntu eller Kubuntu før, som standard, på en ren install. Men husker nok forkert så.
Ja ok jeg har installeret den på 5 forskellige maskiner nu uden at det har givet problemer,men det ville da også være bedst om den lå i ubuntu software centeret
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
Artificial Intelligence skrev:Spotten skrev:Hvorfor findes den så ikke i mit pakkesystem når jeg har medibuntu APT linjerne inde?
Men tak for hintet.
Der menes 8.10 og op.
Skype er taget fra medibuntu repository da man mente der var for mange problemer med den version.
Ahh på den måde! Min fejl! Tak!
-
Ja, og den har jeg sjovt nok også hørt før, fra 100 andre hvor det virker, og så fuckede det stadig min op! SÅ nej, tager ingen chancer!
Venter til de udvikler en der også kan tage ALLE mailadresser, har flere hundrede i forvejen som jeg dårligt kan holde styr på, så skal ikke have en mail mere kun for skypes skyld.
Men tak for hjælpen, håber andre kan få glæde af mit oplæg hvis de vil bruge Skype!
Venter til de udvikler en der også kan tage ALLE mailadresser, har flere hundrede i forvejen som jeg dårligt kan holde styr på, så skal ikke have en mail mere kun for skypes skyld.
Men tak for hjælpen, håber andre kan få glæde af mit oplæg hvis de vil bruge Skype!
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
mener at det ikke var så meget at den ikke virkede, men at skype har deres eget repository (hvis man ønsker den nyeste skype) og hvis man instalerede dette (altså skype repositoryet) så kunne man slet ikke installere skype da medibuntu og skype repositoryet crashede.
man måtte så vælge mellem nyeste skype (som flere valgte) eller medibuntu (som alle så savnede)
den nemme løsning var derfor at fjerne skype fra medibuntu så nu kan man have både den nyeste skype samt medibuntu.
jeg husker ikke lige adressen til skype repositoryet, men den er der garenteret en eller anden fiks fyr (m/k) der kan google
man måtte så vælge mellem nyeste skype (som flere valgte) eller medibuntu (som alle så savnede)
den nemme løsning var derfor at fjerne skype fra medibuntu så nu kan man have både den nyeste skype samt medibuntu.
jeg husker ikke lige adressen til skype repositoryet, men den er der garenteret en eller anden fiks fyr (m/k) der kan google
-
Det er vel ikke som med MSN at man kan bruge en allerede eksisterende konto vel?
Jeg kan nemlig ikke oprette en ny bruger som det ser ud til man skal, den siger forkert password, og jeg har jo ikke sat det op endnu, der står jo både man skal skrive det og bekræfte det, hvis i forstår.
Må være en fejl pga. beta.
Jeg kan nemlig ikke oprette en ny bruger som det ser ud til man skal, den siger forkert password, og jeg har jo ikke sat det op endnu, der står jo både man skal skrive det og bekræfte det, hvis i forstår.
Må være en fejl pga. beta.