Arghh...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Kenan
Indlæg: 21
Tilmeldt: 9. jan 2010, 22:47

Arghh...

Indlæg af Kenan »

Hej folkens

Jeg har været ved at købe en ny bærbar, og har kigget på en acer 1810tz timeline i noget tid. Prisen på edbpriser har ligget omkring 3000 og en hundrede las under og over i noget tid. Nu ser det ud til at der kun er to forhandlere der har dem og det er til over 4000 (via edbpriser). Det kan jeg godt blive lidt indebrændt over :lol: jeg skal ud og rejse et halvt år samtidig med jeg skal skrive en række opgaver, derfor virkede netop den com som et oplagt valg, størrelse og batterilevetid taget i betragtning bl.a. Det der så er spørgsmålet er om nogen af jer har erfaringer med at købe fra udlandet, UK evt? Hvordan er det med told og moms indenfor EU og hvordan er det med producent garanti?

På forhånd mange tak

Kenan 8)
Micro.. Microso... hvad??
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Arghh...

Indlæg af lath »

Kenan skrev:Hej folkens

Jeg har været ved at købe en ny bærbar, og har kigget på en acer 1810tz timeline i noget tid. Prisen på edbpriser har ligget omkring 3000 og en hundrede las under og over i noget tid. Nu ser det ud til at der kun er to forhandlere der har dem og det er til over 4000 (via edbpriser). Det kan jeg godt blive lidt indebrændt over :lol: jeg skal ud og rejse et halvt år samtidig med jeg skal skrive en række opgaver, derfor virkede netop den com som et oplagt valg, størrelse og batterilevetid taget i betragtning bl.a. Det der så er spørgsmålet er om nogen af jer har erfaringer med at købe fra udlandet, UK evt? Hvordan er det med told og moms indenfor EU og hvordan er det med producent garanti?

På forhånd mange tak

Kenan 8)


Jeg har aldig haft problemer amazon.co.uk. Flere af dem der sælger til erhverv og private er også seriøse og pålidelige.

Du kan kigge lidt på http://amazon.co.uk/ Vælg i den vandrette bjælke "Computing & Office", og derefter så øverste lnk i menuen til venstre "Visit the PCs and Laptops store".
Varer du køber hos Amzon.co.uk bliver opkævet med 25% dansk MOMS, så du skal ikke at fortælle SKAT at du har købt en vare hos amazon.co.uk. Du betaler også i danske koner.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Arghh...

Indlæg af Nordsig »

Hvad med denne her ? http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=485&pf_id=6074081
Så skal du ikke tænke på tastaturlayout eller andet hvis det er fra udlandet. Leveres til din lokale brugs, hvor du betaler den og skulle der blive noget også reklamerere over tingene her.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Kenan
Indlæg: 21
Tilmeldt: 9. jan 2010, 22:47

Re: Arghh...

Indlæg af Kenan »

Hej igen...

Ok...det vil sige at hvis jeg køber via amazon, skal jeg lægge 25 % oven i prisen + fragt? og der vil så være acers egen garanti på? Det må der lige regnes på så :D

Og nordsig, det var ikke noget dårligt bud, absolut ikke. Nu er jeg ikke den mest habile computer kender, så jeg har svært ved at se om der er stor forskel på hhv. 1810tz og den du har linket til, det eneste jeg umiddelbart kan se er at hdd på din er lidt større, men at batteriet er en smule dårligere? er det rigtigt mon at det er det eneste?

Kunne det ikke tænkes at nu hvor den computer var så populær at den blev udsolgt så hurtigt, at det bare varer en lille rum tid og så har de bestilt en masse hjem igen, og prisen så bliver presset ned igen? det er lidt vanvittigt at de lige steg fra 2900 til 4400 over en nat nærmest :-S

Rigtigt mange tak både Lars og Nordsig

Venligst

Kenan
Micro.. Microso... hvad??
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Arghh...

Indlæg af Nordsig »

Du kan hvis du går ind på edbpriser.dk og vælger avanceret søgning og søger på Acer, derefter vælger de 2 omtalte, ved ikke om det siger så meget da konfigurationen på nettorvet er bedre end den på edbpriser.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W