Problem med at åbne doc filer i openoffice

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Problem med at åbne doc filer i openoffice

Indlæg af zob »

Jeg sidder hos en af mine venner som jeg har prakket ubuntu på. I dag snerrer han dog lidt af mig, da hans dokumenter han får på mailen ikke kan åbnes i openoffice. Når jeg forsøger at åbne kommer der kun et blankt dokument frem. Det lader til at være generelt, jeg har forsøgt med ret mange gange.
Jeg har også forsøgt at åbne i Gedit der får jeg en fejlmeddelelse der siger den ikke kan finde tegnkodningen. Lidt sært.

Tilsyneladende kan jeg åbne visse dokumenter hvis de gemmes på skrivebordet først.

Jeg har også tvunget en fejlmeddelelse ud der sagde noget med at tilknytningen mangler, men jeg har sat den op som standard til at åbne doc-filer med openoffice.

Det er i øvrigt OO version 3.1 og ubuntu 9.10 fuldt opdateret.

EDIT:
Nu bruger vi bare chrome, så kører det. Jeg ved ikke... Det må være noget med indstillingerne i firefox og tilknytning til doc-filer, men det er nu sat op til at åbne worddokumenter i openoffice writer.

EDIT:
Nåede ikke at finde helt ud af hvad der skete. Men det havde noget at gøre med at firefox skar halvdelen af filnavnet væk når den downloade fra hans webmail (hvilket chrome ikke gjorde). De blev derfor betragtet som bin-filer efter download. De kunne så kun åbnes hvis man ændrede filnavnet til etellerandet.doc. Jeg nåede som sagt ikke at finde ud af hvad det var for en indstilling i firefox, der fik det til at opføre sig så underfundigt. Hvis nogen kender til det, vil jeg gerne høre om det.