Hej igen
Så er det endeligt lykkes mig at få brændt en live cd (lavhastighed,ren og fin;-))
Jeg booter fra cd.
Jeg får Ubuntu logoet frem,
Vælger sprog (har prøvet dansk,svensk,tysk,engelsk)
Har prøvet at tjekke cd for fejl, har prøvet at åbne ubuntu uden at lave ændringer (eller hvad det nu hedder)
men uanset hvad jeg gør,går skærmen i sort herafter.,med en blinkende cursor i hjørnet.
Når jeg booter fra harddisc kan jeg vælge mellem XP og Ubuntu,men heller ikke her kommer jeg videre end til den blinkende cursor.
Min pc er en Packard Bell EASYNOTE MZ35-V-035
1GB RAM
Processor; Intel(R)Celeron(R) 410 @ 1.46GHz 1.47GHz
Grafik kort er vist noget ATI...
HJÆLP-Jeg er så tæt på og dog så...
Installations problemer
-
- IRC nickname: espanadadude
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Installations problemer
espanadadude skrev:Min pc er en Packard Bell EASYNOTE MZ35-V-035
1GB RAM
Processor; Intel(R)Celeron(R) 410 @ 1.46GHz 1.47GHz
Grafik kort er vist noget ATI...
HJÆLP-Jeg er så tæt på og dog så...
Netop det fakta, at dit grafikkort er et ATI-baseret kort kan godt give problemer. Men ikke længe
For at sikre dig, at din maskine starter op med VESA-driveren bør du, med et ATI-kort installere Ubuntu ved hjælp af Alternate Install Cd, hvilket ikke er anderledes end at installere systemet grafisk fra Live Cd. Hent den ISO-fil som hedder Alternate Install Cd, brænd den ud på en frisk skive og sæt installationen i gang. Følg installationen på samme måde som ved Live Cd installation, og du skulle være "home free".
Alternativt kan du, når du ser der står Grub loading trykke på Esc-tasten og vælge at starte systemet op i CLI tilstand. Her logger du ind som du plejer: skriv dit login-navn og din adgangskode.
Når du er inde på systemet i CLI, Command Line Interface, skriver du "sudo su", uden anførselstegn, og skriver din root-kode. I root-tilstand skriver du så denne kommando:
Kode: Vælg alt
dexconf
Og genstarter maskinen, evt ved som root at skrive:
Kode: Vælg alt
reboot
Når maskinen booter igen og du vælger Ubuntu skulle du gerne komme ind i grafisk tilstand.
Ellers er der kun alternate install cd som kan gøre det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Tak for det! Jeg er igang nu, og håber det hjælper...
-
nu har jeg fået den alternative installatuin downloadet,men der sker heller ikke noget.
jeg kommer ind på startsiden,vælger sprog og installér ubuntu-herefter sker intet...
jeg kommer ind på startsiden,vælger sprog og installér ubuntu-herefter sker intet...