Hej.
Jeg tænkte på om det er muligt at lave et dual boot med Ubuntu inde, altså normalt foregår det jo den anden vej rundt, med at men kan installere Ubuntu ved siden af sit Windows, men nu har jeg intet Windows, overvejede det bare lidt til de ting der ikke virker helt 100% i Ubuntu under Virtualbox.
På forhånd tak.
Dualboot muligt med installeret Ubuntu 9.10 64 bit? (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Dualboot muligt med installeret Ubuntu 9.10 64 bit? (LØST)
Senest rettet af Spotten 13. jan 2010, 02:01, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Dualboot muligt med installeret Ubuntu 9.10 64 bit?
Spotten skrev:Hej.
Jeg tænkte på om det er muligt at lave et dual boot med Ubuntu inde, altså normalt foregår det jo den anden vej rundt, med at men kan installere Ubuntu ved siden af sit Windows, men nu har jeg intet Windows, overvejede det bare lidt til de ting der ikke virker helt 100% i Ubuntu under Virtualbox.
På forhånd tak.
det kan du fint.
når du installerer windows så ryger grub (ubuntus bootmanager)
så du skal efterfølgende enden have lagt ubuntu ind i din windows bootmanager (dette kan gøres via et lille boot-optimeringsprogram, men jeg husker ikke lige navnet da det er flere år siden jeg legede med det sidst) eller du skal genindføre grub fra din ubuntu-cd, eller fra en supergrrub-disk
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Re: Dualboot muligt med installeret Ubuntu 9.10 64 bit?
soundpartner skrev:Spotten skrev:Hej.
På forhånd tak.
det kan du fint.
når du installerer windows så ryger grub (ubuntus bootmanager)
så du skal efterfølgende enden have lagt ubuntu ind i din windows bootmanager (dette kan gøres via et lille boot-optimeringsprogram, men jeg husker ikke lige navnet da det er flere år siden jeg legede med det sidst) eller du skal genindføre grub fra din ubuntu-cd, eller fra en supergrrub-disk
Ok, dvs man skal gøre det i Windows, fortælle den at der er et Ubuntu system også?
Troede måske der fandtes et smart værktøj som "wubiinstaller", altså bare den anden vej rundt da det jo er hvis man har Windows og vil lave en dualboot med Ubuntu.
Men tak for hjælpen så langt!