Kan kun se ubunta ikon

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Plama

Kan kun se ubunta ikon

Indlæg af Plama »

Hej er helt ny herinde, har installeret ubunta 9,10 på 2 asus Eee pcèr men den ene starter kun op med start ikon og efter 1min bliver skærmen sort, har opdateret filer mm og genstartet pc, hvad er der sket??
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kan kun se ubunta ikon

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej og velkommen til forum :)

Det er en install fra et usb-stick vi snakker om ? (eller)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Plama

Indlæg af Plama »

Tak for velkomsten, ja installationen er kørt fra usb stik, men den ene pcèr er der ingen problemer med.
Plama skrev:Hej er helt ny herinde, har installeret ubunta 9,10 på 2 asus Eee pcèr men den ene starter kun op med start ikon og efter 1min bliver skærmen sort, har opdateret filer mm og genstartet pc, hvad er der sket??
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv med en ny install, jeg kan pt ikke lige finde andre muligheder, specielt ikke hvis det er lykkedes på den anden pc.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Plama

Indlæg af Plama »

Det har jeg lavet, og det er samme igen, men alt køre ok lige indtil at jeg genstarter pcèr
Plama skrev:Tak for velkomsten, ja installationen er kørt fra usb stik, men den ene pcèr er der ingen problemer med.
Plama skrev:Hej er helt ny herinde, har installeret ubunta 9,10 på 2 asus Eee pcèr men den ene starter kun op med start ikon og efter 1min bliver skærmen sort, har opdateret filer mm og genstartet pc, hvad er der sket??
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Nordsig »

Syntes at jeg på et tidspunkt læste et sted at ved en USB install ændres filerne på USB mediet og det derfor skal lægges på mediet på ny. Det kan være rigtigt hvis vi snakker om PC nr. 2 du ikke kan få op at køre.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W