brightness key LØST

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
fretplay
Geografisk sted: Sdr jylland

brightness key LØST

Indlæg af fretplay »

Hej
har lige haft besøg af en kammerat, som lige skulle låne min bærbare, -han mente så at lysstyrken var for skarp for ham, så han skruede ned for den, vha fn tasten +den tilhørende knap.
Nu er problemet så at jeg ikke kan skrue op for styrken igen, -har kigget næsten overalt i indstillinger, men kan ikke finde noget sted hvor jeg kan gøre det, så jeg sidder nu og stirrer på min mørke skærm.
Har prøvet med den brightness applet der kan tilføjes i panelet, men den virker ikke, så hjælp.
Senest rettet af fretplay 15. jan 2010, 02:06, rettet i alt 1 gang.
elkoger
Geografisk sted: Odense

Re: brightness key

Indlæg af elkoger »

System->Indstillinger->Strømstyring
her finder du: sæt skærmens lystyrke til
Mvh Simon
Wrisberg
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Indlæg af Wrisberg »

Fn - Home
Fn - End

Sådan er det på min, for at skrue op og ned.
Jonas Wrisberg

W520
fretplay

Indlæg af fretplay »

hehe glemte at gi et par oplysninger, -Det er Ubuntu Studio jeg kører med, så der er ikke den mulighed i strømstyring, og den med Fn End/Fn Home virker heller ikke på min pc. -Det er en asus m2400 E jeg sidder med. -Her er knapperne for brightness up+down normalt Fn+F5 for op og Fn+F6 for ned, det sjove er at det kun er Indstillingen der egentlig skulle skrue op der virker med ubuntu studio, og den skruer så i stedet ned. -Har måske en ide om at ubuntu studio 9.10 ikk rigtig vil understøtte funktionen eller lig, for ved med sikkerhed at knapperne virker som de skal.

-End til videre dog tak for hjælpen alligevel, -Og sorry for den dårlige oplysningsgrad hehe
fretplay

Indlæg af fretplay »

Noone??? Plz help, -er stuck med min anden com lige nu med windows på :-p trælser mig godt nok
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Hvis du ikke kan komme ind i strømstyring den vej elkoger foreslår, kan du så ikke komme ind via System-Indstillinger-Pauseskærm og klikke på strømstyring nederst i dialogboksen?

Andre har løst problemer med døde taster ved en BIOS-opdatering. Gys.
fretplay

Indlæg af fretplay »

som sagt,(eller som ment :-)) er det ikke problemet at komme ind i strømstyring, men den mulighed med at indstille brightness er der simpelthen ikke i Ubuntu Studio derinde.

Ang Bios opdatering, -it´s a nogo for me, har prøvet det før ved en anden com, -som du siger -GYS -MEGET GYS endda :-)
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Faktisk har ubuntu-tweak også en mulighed for at justere på lcd-lysstyrke. I hvert fald i den version 0.5 der lige er kommet (men måske også tidligere versioner): http://www.omgubuntu.co.uk/2010/01/ubun ... -tons.html
fretplay

Indlæg af fretplay »

Hej
Prøvede Tweak, -udmærket program, og tror det smart i sær til nye brugere.

anyways, fixede dog ikke problemet, da det lader til det er Bios der bliver stillet på ved tryk på brightness knappen. -I hvertfald fik jeg styr på problemet da jeg loadede default opsætningen i bios.

men tak for hjælpen alle