Kan ikke installere

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ubuntunaab

Kan ikke installere

Indlæg af ubuntunaab »

Hej,

jeg føler mig lidt dum, jeg prøvede den der ubuntu, der kan køre ved siden af windows, og det fungerede super fint, så jeg ville prøve at lave en ren installation - Men her blev det så lidt til grin..

Jeg har brændt den nyeste ubuntu, x86 ud, og menu'en kommer fint op.. Men her stoppet det så også, efter jeg har valgt sprog.. Jeg kan simpelthen ikke få lov at vælge installer (eller nogen andre punkter - kun den sidste med at boote fra hdd)...??

Jeg har så benyttet ultimate boot cd og formatteret c-drevet, tænkte det måske ville hjælpe, men nej det samme..

Men når jeg så starter, har den mystisk nok stadig en windows 7 og en ubuntu menu (fejler selvf. hvis jeg vælger dem) - kan dette have noget at gøre med at jeg ikka kan få lov at installere ? Bare underligt at man slet ingen fejl får, men blot kan kigge på cdrom drevet og se at den blinker 2 sek og så ikke gør mere..

I så fald, hvordan kan jeg dog fjerne disse, jeg har prøvet at bruge diverse værktøjer i ultimate boot cd.. Hvis I har andre bud, så er jeg lykkelig, lige nu står jeg jo desværre bare med en temmelig ubrugelige pc...
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Kan ikke installere

Indlæg af zob »

Hej og velkommen.
Det var ikke langt du kom nej.
Det lyder godt nok mærkeligt. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om at sige lige nu (og nu må du ikke blive fornærmet), er om du bruger tastatur og ikke musen. Men det gør du vel, ellers havde du jo ikke kunnet vælge sprog. Sært...
Har du brændt ved laveste hastighed. Det er altid godt at gøre.
Hvis du ikke kan noget med LiveCD'en (som er den normale CD), kan du prøve at hente den der hedder "alternate". Her er installationsprocessen dog væsentligt mindre brugervenlig, så hvis du er ny på linux, er det nok bedre at vi får denne her til at virke.
Prøv at brænde en ny CD ved laveste hastighed. Jeg ved ikke...
ubuntunaab

Re: Kan ikke installere

Indlæg af ubuntunaab »

Brændt med 4x tror ikke jeg kan komme længere ned
ubuntunaab

Re: Jeg kan ikke installere mit system.

Indlæg af ubuntunaab »

Og du skal nok også uddybe dit emne, men da ikke i min tråd :)

Nå, men er lykkedes mig at få det installeret, downloadede den igen og brændte med 2x ..

Men kæmpe problem, efter installation, så skulle jeg reboote for at starte .. men igen en joke, den mangler fra boot menuen, der står de gamle win7 og ubuntu installationer, som er væk, men ikke den nye ubuntu install.. Så kan ikke starte - kører nu på live CD :. ??

Nu er gode råd dyre, hvordan får jeg dog ryddet op i det her rod.. (og fatter ikke at det kan opstå)
ubuntunaab

Re: Jeg kan ikke installere mit system.

Indlæg af ubuntunaab »

Så lykkedes det mig at få det fixet, ændrede på boot rækkefølgen af mine sata hdd så kom boot menu op :=)