Jeg oplever ofte dårlig synkronisering mellem billede og lyd, og jeg har oftest bemærket det, når det er .wmv-filer, som afspilles. Det drejer sig om adskillige sekunder. Somme tider får jeg det indtryk, at billedet afspilles for langsomt. Jeg afspiller med MPlayer, som er min foretrukne afspiller.
Jeg er nødt til at indrømme, at jeg kører på en gammel bambus-pc; Intel Celeron 1,7 GHz, Ubuntu 9.10.
Kan jeg gøre noget for at opnå synkronisering uden at skifte pc?
Hvis ikke: Kan det hjælpe at konvertere til et andet filformat? I bekræftende fald: Hvilket program kan anbefales til konverteringen?
På forhånd tak!
Dårlig synkronisering mellem billede og lyd
-
Dårlig synkronisering mellem billede og lyd
Med venlig hilsen Soren
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Dårlig synkronisering mellem billede og lyd
Kan du ikke under mplayer preferences, fanebladet audio, stille på audio delay nederst?
-
Kan du ikke under mplayer preferences, fanebladet audio, stille på audio delay nederst?
Øh - min MPlayer her ingen faneblade. Hvor finder jeg dem?
Med venlig hilsen Soren
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Nej altså ikke faneblade på mplayer. Fanebladet "audio" i dialogboksen preferences, som dukker op når du højreklikker på afspilleren/skærmen og vælger preferences.
Ellers kan VLC gøre tricket, hvis du ikke kan få det til at virke i mplayer.
-
Hej zob,
Tak for dit svar.
Når jeg åbner MPlayer, dobbeltklikker på billedet, vælger Preferences og Audio, finder jeg en skyder nederst i vinduet med etiketten Audio delay. Når jeg flyttede skyderen bort fra midterpositionen, havde jeg forventet, at synkroniseringen blev ændret, men jeg oplever ingen forskel. Da jeg stillede skyderen på -10.00 og trykkede OK, havde jeg forventet, at skydere havde beholdt sin indstilling næste gang jeg åbnede vinduet, men den stod igen i neutral stilling.
Har du flere gode ideer?
Tak for dit svar.
Når jeg åbner MPlayer, dobbeltklikker på billedet, vælger Preferences og Audio, finder jeg en skyder nederst i vinduet med etiketten Audio delay. Når jeg flyttede skyderen bort fra midterpositionen, havde jeg forventet, at synkroniseringen blev ændret, men jeg oplever ingen forskel. Da jeg stillede skyderen på -10.00 og trykkede OK, havde jeg forventet, at skydere havde beholdt sin indstilling næste gang jeg åbnede vinduet, men den stod igen i neutral stilling.
Har du flere gode ideer?
Med venlig hilsen Soren
-
Hej Svante,
Også tak for dit svar.
Jeg har nu installeret VLC, og her er synkroniseringe på plads, men billedet afspilles i ryk; jeg ser det som der springes en række billeder over.
Er der også en løsning på det?
Også tak for dit svar.
Jeg har nu installeret VLC, og her er synkroniseringe på plads, men billedet afspilles i ryk; jeg ser det som der springes en række billeder over.
Er der også en løsning på det?
Med venlig hilsen Soren
VLC plejer at køre fint. Det kan være fordi, at din hardware er for svag, eller at det er en meget stor fil du afspiller.
-
Hej igen Svante,
Jeg er bekymret for, at du har ret angående min hardware.
Jeg er bekymret for, at du har ret angående min hardware.
Med venlig hilsen Soren