Halløj og godt nytår til alle
Så oprandt dagen hvor jeg måtte sige farvel til ubuntu.
efter at have installeret w7 og derefter ubuntu 9.10 mistede jeg hele w7 og og de er endda læst ind på hver sin hdd i samme laptop. men da jeg desværre er tvunget til at bruge w.måtte ubuntu ryge
ØV ØV sådan en gang citat: "hamster nossepis"
Men hvis der nogle som har den gyldne løsning til hvordan jeg ligger ubuntu 9.10 eller Helst Lucid ind er jeg lutter øren.
helst som dual boot men hvis jeg skal vælge i bios'en hvilke hdd jeg skal starte fra er det også ok
en til w7 og en til ubuntu
ps. kører med 2 hdd i laptop.
og endnu engang godt nytår
w7 forsvandt efter installation af 9.10
-
- Geografisk sted: Gedesby/Sydfalster
w7 forsvandt efter installation af 9.10
Sømand af Verden
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: w7 forsvandt efter installation af 9.10
Kan du ikke bare installere efter instruktionerne i arvai's guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=99
Du kan selvfølgelig også lægge Lucid ind på helt samme vis som en stabil version af ubuntu (sidste nye er 9.10 selvfølgelig), men den er jo af gode grunde fuld af fejl og går ned en gang i mellem. Men hvis du kan finde dig i det og ikke skal bruge maskinen som produktionsmaskine, så kan du da bare melde dig under test-fanerne.
Du kan selvfølgelig også lægge Lucid ind på helt samme vis som en stabil version af ubuntu (sidste nye er 9.10 selvfølgelig), men den er jo af gode grunde fuld af fejl og går ned en gang i mellem. Men hvis du kan finde dig i det og ikke skal bruge maskinen som produktionsmaskine, så kan du da bare melde dig under test-fanerne.
-
det er lige nøjagtig denne metode jeg bruger men da jeg skulle starte win7 op efter installation af ubuntu 9.10 og jeg valgte win7 i dualboot vinduet skrev den bootsector 63 missing hit any key to restart.
Sømand af Verden
-
- Geografisk sted: Svendborg
Nu kender jeg ikke den guide, men har du under installationen af Ubuntu ændret på Windows partitionen (resize harddisk)? Jeg har nemlig hørt at Win7 (og måske også Vista) ikke kan tåle at man ændre partition størrelsen, derfor skal man enten ændre partitionen under Windows, eller partitionere harddisken før man installere Windows.
-
Nej jeg har ikkke ændret på partitionerne da jeg installerede på to forskællige hdd'er og jeg har ikke haft problemer da jeg kørte fra og med 8.4 og vista til 9.10 og vista det var først da jeg installerede 9.10 dual + w7 det gik galt
jeg har alle dage fulgt guiden på freedomnotbeer.dk
så jeg ved ikke lige hvad der gik galt.
jeg har alle dage fulgt guiden på freedomnotbeer.dk
så jeg ved ikke lige hvad der gik galt.
Sømand af Verden
-
- Geografisk sted: Svendborg
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "9.10 dual + Win7". Mener du bare: Ubuntu 9.10 og Win7 i dual boot? Eller er der noget mere involveret?
Hvis nej, er det eneste jeg kan forstille mig, at der er gået kludder i partitionerne eller Windows MBR er blevet slettet (det kan typisk ske hvis man vælger avanceret, under en af menuerne).
Jeg har selv lige installeret Ubuntu 9.10 ved siden af windows i dual boot, så jeg kan stå inde for at det virker, jeg installeret endda på samme harddisk, da jeg kun har en HDD.
Jeg går udfra at du har windows 7 installeret igen, så hvis du stadig er interesseret i også at have Ubuntu, er du nødt til at prøve at installere det igen! På den hdd du vil have Ubuntu vil jeg anbefale at du partitionere med følgende partitioner:
[*]/boot (den skal ikke være særlig stor ca. 100-200 MB)
[*]/
[*]/home
samt også et swap drev på ca. 2-4 GB afhængig af hvor meget RAM du har I din maskine.
Jeg ved ikke hvor godt du kender Ubuntu installeren, men med mindre du ved hvad du foretager dig, ville jeg personligt holde mig væk fra avanceret menuen, der kommer til sidst i installationen.
Hvis der er noget andet jeg har skrevet som du ikke forstår, så sig endelig til før du går igang med installationen.
Hilsen Ole
Hvis nej, er det eneste jeg kan forstille mig, at der er gået kludder i partitionerne eller Windows MBR er blevet slettet (det kan typisk ske hvis man vælger avanceret, under en af menuerne).
Jeg har selv lige installeret Ubuntu 9.10 ved siden af windows i dual boot, så jeg kan stå inde for at det virker, jeg installeret endda på samme harddisk, da jeg kun har en HDD.
Jeg går udfra at du har windows 7 installeret igen, så hvis du stadig er interesseret i også at have Ubuntu, er du nødt til at prøve at installere det igen! På den hdd du vil have Ubuntu vil jeg anbefale at du partitionere med følgende partitioner:
[*]/boot (den skal ikke være særlig stor ca. 100-200 MB)
[*]/
[*]/home
samt også et swap drev på ca. 2-4 GB afhængig af hvor meget RAM du har I din maskine.
Jeg ved ikke hvor godt du kender Ubuntu installeren, men med mindre du ved hvad du foretager dig, ville jeg personligt holde mig væk fra avanceret menuen, der kommer til sidst i installationen.
Hvis der er noget andet jeg har skrevet som du ikke forstår, så sig endelig til før du går igang med installationen.
Hilsen Ole
-
Hvis du kører med to hdd er det bare at åbne maskinen og pille den hd ud som w7 starter fra, installere Ubuntu på den der er tilbage i maskinen. Så sætter du w7'erren tilbage, starter og trykker på F11 el. lign. Så får du mulighed for at vælge hvilken disk du vil starte fra og - bingo - det kører.
Har selv lavet nummeret på en Travelmate 4230 og det funker.
Har selv lavet nummeret på en Travelmate 4230 og det funker.