Igen 32bit vs 64bit

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
kreto

Igen 32bit vs 64bit

Indlæg af kreto »

hej
når man er meget ny i ubuntu verden er det så nemmere med 32bit om jeg skal bruge mindre tid på søg om løsninger og bruge terminal(cli) om hvorfor software,driver,spil.osv ikke vil køre i forhold til 64bit fks da jeg ville spille AmericasArmy på 64bit fandt jeg ud af at jeg skulle bruge et 32bit lib og find en guide der virker var ikke helt lige til..............eller om 64bit er så god med nu.
mvh kreto
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Igen 32bit vs 64bit

Indlæg af zob »

Det sker til tider at man skal bruge et 32bit-lib stadig. Men jeg har egentlig ikke har mærkbare problemer med 64bit. Det kører fint. Man skal dog have godt med RAM, det sluger noget mere end 32 bit udgaven.
Jeg er ikke stødt på nogen der har fået mig til at overveje at vende tilbage til 32bit.
Phoronix mener også at have endeligt bevist, at der ER forskel i ydelsen: http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... _pae&num=1
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: Igen 32bit vs 64bit

Indlæg af Artificial Intelligence »

Ældre spil såsom AmericasArmy og hvis det er close source, har som regel ikke en 64-bit version.
I det fleste tilfælde skal du bare installere en meta-pakke der hedder; ia32-libs så kan du kører de fleste 32-bit programmer på en 64-bit ubuntu maskine.

Tjek vores spil forum, jeg mener vi har en AA tråd der, den kan måske hjælpe dig, eller start en ny tråd derinde :)