Ubuntu og bærbar...Gode råd..?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Ubuntu og bærbar...Gode råd..?

Indlæg af Jmose »

Hejsa derude...

Vi har i huset en bærbar, som vi ikke bruger ret meget egentlig..Det synes jeg jo er en synd og skam....Så jeg har snakket med konen om at lade mig bruge den mere fast...Og det lød jo som en fin ide...

Er der nogle ting i opsætning som man skal være opmærksom på når nu vi snakker bærbar? (helst på let forståeligt dansk....!)

mvh

Maskinen er rimelig kvik og burde nemt kunne tage 9.10 x64 eftersom der ligger Vista Home Premium x64 på den idag. Men hvis der skal bruges flere specifikationer så giv lige lyd.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu og bærbar...Gode råd..?

Indlæg af zob »

Du kender vel denne her: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=99
Ikke noget specielt med en bærbar under installationen. Men man kan jo være opmærksom på at man bruger den på en anden måde. Jeg ville nok ikke vælge automatisk login, og måske skulle du også vælge at kryptere din hjemmemappe, især selvfølgelig hvis du rejser meget med den.
Du kan kikke på strømstyring o.l., men det kan du altid gøre.
Under installationen er det kun, det med måske at vælge de 2 ting jeg nævnte før.
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Re: Ubuntu og bærbar...Gode råd..?

Indlæg af Jmose »

Hold da lige op!!

Jeg var godt klar over at Vista kunne være tung at danse med...Men alligevel...

Boottiden på den bærbare maskine svandt lige ind med 18 sekunder sådan cirka...

Alt ser ud til at virke lige ud af landevejen. Bluetooth, Wi-Fi, lyd osv virkede med det samme.

Så nu har jeg genfundet glæden ved at sidde med en bærbar istedet for bare at tænde for "den store"....

For de nygerrige:

Abook 1525W
Core 2 Duo T5900@2.2Ghz
4 GB PC-6400
250GB Sata HD
15.4" skærm på 1280x800

Og efter hvad jeg kan læse mig til, skulle 10.04 blive endnu vildere..!