Kontakt med samsung B2700

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Kontakt med samsung B2700

Indlæg af kent a »

Jeg har en samsung B2700 mobil som jeg godt kunne tænke mig at komme i kontakt med via usb...

Hvordan klare jeg den...
Jeg køre med ubuntu 9.10........
Lubuntu 18.04 LTS
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kontakt med samsung B2700

Indlæg af lath »

kent a skrev:Jeg har en samsung B2700 mobil som jeg godt kunne tænke mig at komme i kontakt med via usb...

Hvordan klare jeg den...

Prøv at installere WAMMU pakken fra pakkesystemet - det er et grafisk program til at tage backup af SMSer, og kontakter fra adressebogen i telefonen.

Derudover skal du så forbinde telefonen til Ubuntu boxen med et USB kabel.

Du kan muligvis også bruge Bluetooth (et trådløst privat netværk), hvis både telefonen har Bluetooth indbygget og PCen er tilsluttet en USB Bluetooth dongle eller også har indbygget Bluetooth.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
kent a

Indlæg af kent a »

lath skrev:
kent a skrev:Jeg har en samsung B2700 mobil som jeg godt kunne tænke mig at komme i kontakt med via usb...

Hvordan klare jeg den...

Prøv at installere WAMMU pakken fra pakkesystemet - det er et grafisk program til at tage backup af SMSer, og kontakter fra adressebogen i telefonen.

Du kan muligvis også bruge Bluetooth (et trådløst privat netværk), hvis både telefonen har Bluetooth indbygget og PCen er tilsluttet en USB Bluetooth dongle eller også har indbygget Bluetooth.

/Lars

Jeg har hentet WAMMU men kan ikke rigtig få for bindelsen til mobil med USB.

hvad mener du med at jeg skal forbinde mobil med Ubuntu boxen med et USB kabel.

Jeg er nybegynder
Lubuntu 18.04 LTS
lath

Indlæg af lath »

kent a skrev:
lath skrev:

Hvordan klare jeg den...

/Lars

Jeg har hentet WAMMU men kan ikke rigtig få for bindelsen til mobil med USB.

Din computers hardware kan selvfølgelig kun snakke med en elektronisk enhed, hvis der enten er en elektrisk forbindelse til enheden eller en trådløs (=via radio) forbindelse.

kent a skrev:hvad mener du med at jeg skal forbinde mobil med Ubuntu boxen med et USB kabel.

Du skrev først:
kent a skrev:Jeg har en samsung B2700 mobil som jeg godt kunne tænke mig at komme i kontakt med via usb

... så du skal forbinde telefonen til et USB kabel i den ene ende, og til Ubuntu boxen i den anden ende skal den anden ende af det USB kabel forbindes.

Du skal sandsynligvis bruge et USB kabel med et standard A stik i den ene ende og micro A stik eller micro B stik i den anden ende.

kent a skrev:Jeg er nybegynder

Det har vi alle sammen været engang - også mig. :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
kent a

Indlæg af kent a »

Pas...

Jeg fik en usb ledning med til mobil...
Jeg går ud fra at jeg bare skal sætte den ene ende i mobilen og den anden ende i min bærbar. som jeg plejde at gøre da jeg havde windows på bærbar...
Lubuntu 18.04 LTS
lath

Indlæg af lath »

kent a skrev:Pas...

Jeg fik en usb ledning med til mobil...
Jeg går ud fra at jeg bare skal sætte den ene ende i mobilen og den anden ende i min bærbar. som jeg plejde at gøre da jeg havde windows på bærbar...

Præcis.

I Wammu skal du oprette en forbindelse til telefonen før du lave noget som helst andet.

Du kan trykke Ja "til at oprette en forbindelse telefonen nu" når Wammu starter op, eller du kan starte "Pnone Wizard" fra Wammu menuen.

/Lars
kent a

Indlæg af kent a »

Det virker ikke rigtig...

Men når jeg sætter jeg usb kablet i mobil kommer der en menu op der står

Medieafspiller
PC Studio
lagringsmedie

Det eneste jeg kan vælge er PC Studio...

Man kan kun hente dette program til windows ved samsung...
Lubuntu 18.04 LTS
lath

Indlæg af lath »

kent a skrev:Det virker ikke rigtig...

Men når jeg sætter jeg usb kablet i mobil kommer der en menu op der står

Medieafspiller
PC Studio
lagringsmedie

Det eneste jeg kan vælge er PC Studio...

Man kan kun hente dette program til windows ved samsung...

Det ligner en Symbian operativsystem-reaktion. Jeg får de samme valgmuligheder på min Nokia N95, som har Symbian S60. Jeg kan vælge i mellem alle 3 muligheder, når jeg bruger USB kabel.

På min Nokia N95 brugte jeg Bluetooth som forbindelsesmetode, og så virker det fint med Wammu (og andre værktøjer til mobil backup).

Så du bliver muligvis nødt til at bruge Bluetooth, hvis du vil bruge Ubuntu+Wammu til backup af data fra din mobil, ellers må du bruge PC-suite programmet på en Windows PC, eller fra Windows som kører i virtual box: http://www.virtualbox.org/. USB virker ikke hvis du installerer virtualbox-ose pakken via pakkesystemet, så du skal hente og installe fra den rigtige* deb fil fra virtualbox.org

/Lars

*: deb pakke som svarer til din Ubuntu version (f.eks. 9.10), og antal bit din ubuntu kører med (32-bit/64-bit)

Virtual Box med Win Vista:
Billede