Wallpaper og temaer (løst)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Newbie9

Wallpaper og temaer (løst)

Indlæg af Newbie9 »

Jeg har downloadet nogle nye wallpapers, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan bruge dem. Når jeg dobbelt klikker på filen i vinduet "downloads" i FF, spørger den om et program til at åbne filen med..... hvordan kommer jeg videre..... :oops:

Jeg har også downloadet nogle nye temaer og kan heller ikke finde ud af, at få dem installeret.....

Håber at der er nogen, der har lyst til at hjælpe en total newbie mht. Linux :lol:
Senest rettet af Newbie9 10. jan 2010, 21:36, rettet i alt 1 gang.
* Helt ny bruger af Linux / Kubuntu 9.10 *
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Wallpaper og temaer

Indlæg af eitreach »

Du kan højreklikke på billeder, og vælge "Gem som" - bagefter kan du åbne System > Indstillinger > Udseende, og trække billedet ind i baggrunds-fanebladet.

Hvordan du bruger temaer, kan du læse om her: viewtopic.php?f=11&t=2189
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

Tak for svaret. Jeg bruger dog ikke Gnome, men Kubuntu..... sorry glemte jeg at nævne.
eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Så bliver det straks mere langhåret, medmindre du kan finde Ubuntu-pakker med de forskellige temaer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

Hvor kan man finde Ubuntupakker med forskellige temaer?

Jeg har været inde på http://www.bisigi-project.org/ og prøvet at installere temapakken via repository metoden. Men ved punkt 2, siger den "sudo: gedit: command not found", når jeg indsætter sudo gedit /etc/apt/sources.list i terminalen og trykker enter.....
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Newbie9 skrev:Hvor kan man finde Ubuntupakker med forskellige temaer?

Jeg har været inde på http://www.bisigi-project.org/ og prøvet at installere temapakken via repository metoden. Men ved punkt 2, siger den "sudo: gedit: command not found", når jeg indsætter sudo gedit /etc/apt/sources.list i terminalen og trykker enter.....

Hejsa,

Du skal bruge KDE temaer og ikke Gnome, da Kubuntu jo er et KDE skrivebordsmiljø. Gedit er ikke installeret i Kubuntu - derfor får du fejl. Derimod har du Kate, så du skal i stedet skrive

Kode: Vælg alt

sudo kate

Men pas på med hvad du laver som root.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvis du bruger kubuntu (KDE) skal du nok se her efter temaer; http://kde-look.org/

Du kan også se i dit pakke program efter temaer. Hvis du søger med orderne;
kwin style
kde-icons

Eller hvis du finder noget på kde-look kan du også søge i pakke programmet efter det.
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

Tak for jeres svar !

Warhawk:
Vil det sige, at jeg ikke kan bruge temaerne fra bisigi? Det lykkedes mig i går aftes at få dem downloadet og ændret "software sources" og temaerne ligger nu i Emerald, men det ser ikke ud til at jeg kan bruge dem.....

Hvad mener du med, at jeg skal passe på med, hvad jeg laver i root? Sorry, men jeg er helt grøn mht Linux :oops:

Artificial Intelligence:
Jeg har også været inde på kde-look.org og har prøvet at downloade nogle temaer (KDE 4), men kan ikke få det til at lykkes.... Jeg har samme problem som når jeg prøver at installere Skype. Den spørger efter et program til at åbne filen med og jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre....

Når jeg har installeret de ting jeg får frem ved at søge på f.eks. kwin style, kan jeg så vælge dem via desktop settings / vælg nyt tema?

Jeg var iøvrigt inde og se din hjemmeside og din video om din desktop..... WOW siger jeg bare :wink: Det ser bare rigtig godt ud ! Gid jeg kunne finde ud af, at få mit Kubuntu til at se så godt ud!
Artificial Intelligence

Jeg vil med glæde hjælpe dig med at sætte det ligesom mit. PM mig når tid er inde. OBS. Nogen af det kræver en del mere advanceret viden/forståelse, da nogen af tingene kræver at du bygger dem fra kilde koder. Jeg kunne vel også skrive en guide på min blog istedet.

Men først de basale ting først;
Kan du give links til de ting du gerne vil prøve på kde-look.

Kwin er Windows dekorationen, så

System Settings ---> Look & Feel ---> Appearance

Og så kan du vælge dem i "Windows"

"Style" er indmaden i vinduerne :mrgreen:
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

Alletiders..... tusind tak :D

Jeg har været inde på nogle af de hjemmesider du anbefaler inde på din blog og der er godt nok mange flotte!

Jeg har været ved at lege lidt med "windows", "styles" og "icons". Kunne godt tænke mig det tema og icons du bruger i din video. Desuden kunne jeg også godt tænke mig disse icons: http://kde-look.org/content/show.php/Ky ... ent=115097

Efter at jeg har leget lidt med udseendet af min desktop, kan jeg af en eller anden grund ikke længere komme ind i Ubuntu Software Center.... ? Nogen ideer ?
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Du kan ikke bruge gnome temaer på kde (i.e. bisigi-project).
Du kan altid komme ind i software center ved at taste ALT+F2 og skrive software-center.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at få ikonet tilbage, da jeg ikke kender kde så godt. I gnome er der i System-Indstillinger-Hovedmenu mulighed for at vælge hvad der skal vises i menuerne.
Artificial Intelligence

Newbie9 skrev:Alletiders..... tusind tak :D

Jeg har været inde på nogle af de hjemmesider du anbefaler inde på din blog og der er godt nok mange flotte!

Jeg har været ved at lege lidt med "windows", "styles" og "icons". Kunne godt tænke mig det tema og icons du bruger i din video. Desuden kunne jeg også godt tænke mig disse icons: http://kde-look.org/content/show.php/Ky ... ent=115097

Icon download til Desktop: http://www.megaupload.com/?d=1PRLR6X6
System Settings ---> Appearance ---> Icons

klik "Install Theme Fiile"
Klik "gennemse" og vælg Kycons.tar.gz
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

zob:
Mht. Ubuntu Software Center er det ikke linket, der er forsvundet. Det er stadig i K menuen og kommer også frem, når jeg bruger ALT + F2. Problemet er, at når jeg klikker på det, så prøver den at åbne det og det bliver synligt i panel / Kicker, men efter et øjeblik forsvinder det fra panelet igen uden at have været åben.... ?! Måske hænger det sammen med at jeg fik Gnome temaerne fra Bisigi downloadet?

Artificial Int.:
Tak for linket :D Har downloadet det med Konqueror, da jeg ikke kunne downloade det til Desktop med FF. Kan jeg også downloade det direkte fra KDE-look.org og hvis ja, hvordan?

Hvordan får jeg Bespin SVN tema og ikoner?
Artificial Intelligence

linket fra kde-look henviste til det link jeg gav dig.

Jeg er igang med at skrive og indsamle data til at lave et komplet guide til hvordan man sætter det op, ligesom mit. Det tager lidt tid, sorry.

Du kan kigge med her;
http://ubuntuevolution.wordpress.com/
Newbie9

Indlæg af Newbie9 »

Helt i orden. Super at du gider lave en guide :D

Kan man ikke downloade til desktop med Firefox? Når jeg downloader med Firefox og klikker på den downloadede fil, spørger den efter et program til at åbne filen med. Men hvor finder jeg de forskellige installerede programmer?