Mit OpenOffice har udskiftet alle ikoner med tekst!!?
-
Mit OpenOffice har udskiftet alle ikoner med tekst!!?
Hej
Jeg har OpenOffice.org 2.4.1. Pludselig har programmet ændret sig sådan, at der fx står 'venstrujusteret' og 'højrejusteret' i stedet for ikoner. Alt, der tidligere blev vist med et ikon, står altså nu skrevet med bogstaver. Det tager selvsagt en del plads og betyder, at mange funktioner ikke er så direkte tilgængelige længere.
Er der nogen, der ved, hvad hulan der er sket her?
Mange hilsner, Mette
Jeg har OpenOffice.org 2.4.1. Pludselig har programmet ændret sig sådan, at der fx står 'venstrujusteret' og 'højrejusteret' i stedet for ikoner. Alt, der tidligere blev vist med et ikon, står altså nu skrevet med bogstaver. Det tager selvsagt en del plads og betyder, at mange funktioner ikke er så direkte tilgængelige længere.
Er der nogen, der ved, hvad hulan der er sket her?
Mange hilsner, Mette
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Mit OpenOffice har udskiftet alle ikoner med tekst!!?
Åben Open Office.
Tools tab ----> Options
derefter
Open Office.org ---> View
Tjek om der er et flueben i "Show Icons in Menu"
Tools tab ----> Options
derefter
Open Office.org ---> View
Tjek om der er et flueben i "Show Icons in Menu"
-
Tak for svaret, men der var flueben i i forvejen. Jeg tog det væk og satte det til igen, men det har ikke ændret noget. Nogen andre bud??
-
Inden vi forsætter: Har der været en/nogen opdateringer eller andet du har installeret omkring problemmet opstod?
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Der hvor A.I. viste dig hen før, er der lige ovenover et par "rullegardiner" lige under overskriften "ikonstørrelse og typografi". Hvad står der i dem?
Du kan eventuelt prøve at vælge Human i rullegardin nr. 2.
Du kan eventuelt prøve at vælge Human i rullegardin nr. 2.
-
1:
Ja, der har været en masse problemer. Bl.a. er min skærm helt underlig, så fx billeder på Facebook virker som af en helt elendig kvalitet (grynede, få pixels), og så laver den rod i min opdatering, fordi jeg kom til at trykke 'ja' til installering af den nye ubuntu-version, og den kan den ikke installere. Er det derfor, tror du?
2:
Der står stor og automatisk
Ja, der har været en masse problemer. Bl.a. er min skærm helt underlig, så fx billeder på Facebook virker som af en helt elendig kvalitet (grynede, få pixels), og så laver den rod i min opdatering, fordi jeg kom til at trykke 'ja' til installering af den nye ubuntu-version, og den kan den ikke installere. Er det derfor, tror du?
2:
Der står stor og automatisk
-
Det du beskriver kan tyde på at din ubuntu opgradering er gået en del skævt (kan ske, desværre).
Men vi kan prøve at reset din personlige indstilling i Open Office ved at slette mappen .openoffice.org i dit "/home"
Du kan gøre dette ved at sætte din fil-browser til at se "hidden files" i dit hjem og så slette denne mappe, eller via kommandoer;
Men vi kan prøve at reset din personlige indstilling i Open Office ved at slette mappen .openoffice.org i dit "/home"
Du kan gøre dette ved at sætte din fil-browser til at se "hidden files" i dit hjem og så slette denne mappe, eller via kommandoer;
Kode: Vælg alt
cd
rm -rf .openoffice.org
-
Uh, det lyder lidt farligt. Jeg sidder og skriver eksamensopgave og vil helst ikke miste noget... Er der et eller andet, jeg skal gøre inden?
(Og ja, jeg fatter ikke særlig meget inden for Ubuntu, så på forhånd tak for tålmodigheden...)
(Og ja, jeg fatter ikke særlig meget inden for Ubuntu, så på forhånd tak for tålmodigheden...)
-
Du kan backup denne mappe/flyt den et andet sted istedet, derefter flyt den tilbage, hvis det ikke hjalp.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg tror ikke det som sådan er farligt det A.I. foreslår. Jeg mener kun det er indstillinger du nulstiller. Dog ved jeg ikke om du kunne have personligt tilføjede ord til ordbøger og lignende i de mapper.
Men fik du prøvet at trække det andet rullegardin ned på "human"? Det er det ikonsæt ubuntu bruger default. Måske den der "automatisk" prøver at vælge et ikonsæt du ikke har installeret, hvem ved?
Men fik du prøvet at trække det andet rullegardin ned på "human"? Det er det ikonsæt ubuntu bruger default. Måske den der "automatisk" prøver at vælge et ikonsæt du ikke har installeret, hvem ved?
-
A.I., jeg ser lige på det og vender så tilbage senere.
Zob: det ændrede ingenting at skifte til 'human'. Ellers tak.
Zob: det ændrede ingenting at skifte til 'human'. Ellers tak.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Hvis du har skiftet temaet til din GNOME-desktop ud med et andet end det oprindelige, så kan det skyldes, at det tema du har valgt ikke understøtter ikoner i OO.o. Dette har jeg selv været ude for et par gange med forskellige themes.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500