Problemer med Ipod 160Gb Classic og Rhythmbox i Ubuntu 9.10?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Flabbergaster

Problemer med Ipod 160Gb Classic og Rhythmbox i Ubuntu 9.10?

Indlæg af Flabbergaster »

Hej,

jeg har lige forsøgt at overføre musik til min kærestes Ipod (160GB Classic) via Rhythmbox (Ubuntu 9.10).
Det hele så egentlig ud til at fungere fint, men da programmet meldte 'færdig', og jeg 'afkoblede' Ipod'en, viste den sig at være tom. "Ingen musik" var den kedelig besked jeg fik, da jeg tændte den efterfølgende.
Det underlige er imidlertid, at når jeg 'connecter' den og åbner den i Rhythmbox, så er der altså musik på den, og jeg kan afspille direkte fra Ipod'en.
Er der nogen herinde, som kan fortælle mig, hvordan det skal forsås, og om der er mulighed for at løse problemet på en eller anden måde. Jeg har googlet lidt, og fundet at andre også har problemet, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde en løsning...

På forhånd tak for hjælpen.
jlouis
IRC nickname: jlouis

Re: Problemer med Ipod 160Gb Classic og Rhythmbox i Ubuntu 9.10?

Indlæg af jlouis »

Flabbergaster skrev:Hej,

jeg har lige forsøgt at overføre musik til min kærestes Ipod (160GB Classic) via Rhythmbox (Ubuntu 9.10).

Der findes flere generationer af iPods, så det er ikke sikkert at den generation hun har virker med RB. Hvis du leder lidt rundt med Google kan det nok give dig et praj om det vil virke nu eller du må vente til de regner iPod'ens format ud.

... Det er iøvrigt en god grund til ikke at købe iPods...
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

Det hele så egentlig ud til at fungere fint, men da programmet meldte 'færdig', og jeg 'afkoblede' Ipod'en, viste den sig at være tom. "Ingen musik" var den kedelig besked jeg fik, da jeg tændte den efterfølgende.
Det underlige er imidlertid, at når jeg 'connecter' den og åbner den i Rhythmbox, så er der altså musik på den, og jeg kan afspille direkte fra Ipod'en.
Er der nogen herinde, som kan fortælle mig, hvordan det skal forsås, og om der er mulighed for at løse problemet på en eller anden måde. Jeg har googlet lidt, og fundet at andre også har problemet, men jeg synes ikke rigtig, jeg kan finde en løsning...

På forhånd tak for hjælpen.

det har jeg også oplevet en del gange med min nano 4. gen., og det er vildt irriterende! jeg kan ikke finde ud af, om det er specifikt til rhythmbox, eller om det gælder Ubuntu som sådan, så jeg undgår helt at bruge min iPod med Ubuntu på grund af dette. hvis din iPod understøtter, at man kan gendanne fabrikssoftwaren, kan du gøre dette igennem iTunes (og så skal du have fat i windows eller OSX). iTunes bør selv komme med en popup, når du tilslutter enheden. jeg har kunnet redde min musik ved først at kopiere den over med programmet winamp. Du kan sikkert bruge rhythmbox til at gøre det samme (iTunes kan slet ikke finde musikken). jeg ved ikke, om det også kan lade sig gøre, hvis din musik er downloadet fra itunes store. -Prøv!
dixi
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

jlouis skrev:

Der findes flere generationer af iPods, så det er ikke sikkert at den generation hun har virker med RB. Hvis du leder lidt rundt med Google kan det nok give dig et praj om det vil virke nu eller du må vente til de regner iPod'ens format ud.

... Det er iøvrigt en god grund til ikke at købe iPods...

+1

...og de ændre det hele tiden, for at man ikke skal kunne kører det, end på deres egen software.
Apple er værre end Microsoft på det punkt.
Flabbergaster

Indlæg af Flabbergaster »

Tak skal I alle sammen for svarene!
Det er ked af at høre, altså at der ikke umiddelbart er udsigt til, at jeg kan få det til at du i Ubuntu, men så må vi jo fylde den op via en computer, som har Windows og dermed Itunes. Musikken ligger heldigvis på en ekstern Hdd.
Et andet spørgsmål så, hvis nogen skulle have lyst til at hjælpe mere :D : Skaber det kaos i 'strukturen' på den harddisk med musik, som jeg normalt har sat til min computer (og som Rhythmbox læser fra), hvis jeg også synkroniserer den med Itunes?
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

jeg mener, du eksplicit skal bede itunes om at ændre i din mappestruktur, før den gør det. så vidt jeg ved, er det eneste, itunes gør som standard, at kopiere og konvertere eventuelle .wma-filer du måtte have og lægge dem i sit eget bibliotek, men det skulle ikke genere dine oprindelige filer.
-men jeg vil lige bemærke, at det ikke længere er et ubuntu-spørgsmål, du har, så måske kan du få bedre hjælp et andet sted :wink:
dixi