Hjælp til netbank, dvale og informationsbokse i Ubuntu 9.10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Shaze

Hjælp til netbank, dvale og informationsbokse i Ubuntu 9.10

Indlæg af Shaze »

Er det muligt at fravælge, at systemet går i dvale, når jeg tager strømmen fra min bærbare? Dvalen fungerer ellers upåklageligt, det er bare en lidt træls idé, den har der.

Og kan jeg få de sorte bokse med information, der popper op, når man foretager sig noget (eksempelvis tilslutter netkabel og den slags), til at forsvinde? De bliver nemlig hængende temmeligt længe, og de er ikke just hurtige til at opdatere.

Vedrørende netbank får jeg denne fejlmeddelelse, når jeg forsøger at komme ind og installere sikkerhedsnøglen igen:

Java Plug-in 1.6.0_15
Using JRE version 1.6.0_15-b03 Java HotSpot(TM) Server VM
User home directory = /home/sine
----------------------------------------------------
c: clear console window
f: finalize objects on finalization queue
g: garbage collect
h: display this help message
l: dump classloader list
m: print memory usage
o: trigger logging
q: hide console
r: reload policy configuration
s: dump system and deployment properties
t: dump thread list
v: dump thread stack
x: clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------

Netscape security model is no longer supported.
Please migrate to the Java 2 security model instead.

java.security.AccessControlException: access denied (java.util.PropertyPermission user.home read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(AccessControlContext.java:323)
at java.security.AccessController.checkPermission(AccessController.java:546)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(SecurityManager.java:532)
at java.lang.SecurityManager.checkPropertyAccess(SecurityManager.java:1285)
at java.lang.System.getProperty(System.java:650)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfigGlobal.procesPathString(CbtConfigGlobal.java)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfigGlobal.<init>(CbtConfigGlobal.java)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfiguration.newInstance(CbtConfiguration.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.CbtApplet.readAppletConfiguration(CbtApplet.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.CbtApplet.init(CbtApplet.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.KMApplet.init(KMApplet.java)
at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Plugin2Manager.java:1530)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Exception: java.security.AccessControlException: access denied (java.util.PropertyPermission user.home read)

java.security.AccessControlException: access denied (java.util.PropertyPermission user.home read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(AccessControlContext.java:323)
at java.security.AccessController.checkPermission(AccessController.java:546)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(SecurityManager.java:532)
at java.lang.SecurityManager.checkPropertyAccess(SecurityManager.java:1285)
at java.lang.System.getProperty(System.java:650)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfigGlobal.procesPathString(CbtConfigGlobal.java)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfigGlobal.<init>(CbtConfigGlobal.java)
at com.ibm.cbt.config.CbtConfiguration.newInstance(CbtConfiguration.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.CbtApplet.readAppletConfiguration(CbtApplet.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.CbtApplet.init(CbtApplet.java)
at com.ibm.cbt.thinclient.KMApplet.init(KMApplet.java)
at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Plugin2Manager.java:1530)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Exception: java.security.AccessControlException: access denied (java.util.PropertyPermission user.home read)

Så vidt jeg kan forstå, er det noget med, at den ikke godtager min version af Java? Jeg har udført trin-for-trin-guiden af Christian Arvai, så det burde være installeret..
Meget ny Ubuntu-bruger og anti-computer-ekspert.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hjælp til netbank, dvale og informationsbokse i Ubuntu 9.10

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Har du prøvet at indstille tingene i strømstyring - System | Indstillinger | Strømstyring?

De sorte statusmeddelelser kan ikke umiddelbart fjernes (efter hvad jeg ved) og de vises ca. i 5 sek., så forstår ikke helt dit problem.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Shaze

Indlæg af Shaze »

Har prøvet ja, men jeg kan ikke finde en indstilling under strømstyring, der vedrører at tage strømmen fra computeren. Dvalen virker ellers fint, men når jeg tager strømmen, skal den blot slå over på batteri, ikke lukke ned..?

Her vises de sorte bokse en del længere end fem sekunder, de står og blinker, og opdaterer ikke ordentligt (som om der ikke helt er kontakt til dem). De er også en del af problemet, når justering af volumenknappen får mit system til at gå ned (se tråd under tekniske spørgsmål generelt), hvor en sort boks med lydstyrken ender med at gå helt amok, ligesom ikke kan "følge med", og ender med at få det hele til at fryse, så jeg må afbryde computeren og genstarte. Det er lige som om de ikke helt fungerer efter hensigten..
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Shaze skrev:Har prøvet ja, men jeg kan ikke finde en indstilling under strømstyring, der vedrører at tage strømmen fra computeren. Dvalen virker ellers fint, men når jeg tager strømmen, skal den blot slå over på batteri, ikke lukke ned..?

Du skal prøve at gå i din BIOS og ændre på indstillingerne for ACPI - måske endda slå det helt fra. Så kan Ubuntu overtage strømstyringen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Shaze skrev:Vedrørende netbank får jeg denne fejlmeddelelse, når jeg forsøger at komme ind og installere sikkerhedsnøglen igen:

Generelt er netbank certifikater noget som bruges i Windows og virker ikke i Linux. Der skal der anvendes en anden løsning, f.eks. ActivCard, nøglekort eller noget andet. Det skal du finde ud af med din bank.

Det ser ud til at du har korrekt og nyeste Java plugin installeret.
/Michael
---

Shaze

Indlæg af Shaze »

Warhawk skrev:Du skal prøve at gå i din BIOS og ændre på indstillingerne for ACPI - måske endda slå det helt fra. Så kan Ubuntu overtage strømstyringen.

Her er jeg desværre helt lost, så det ved jeg ikke, om jeg tør pille ved.. :?

En anden ting: Fik for lidt siden et underligt symbol, der poppede op i øverste menubjælke. Det var noget med en session, der var inaktiv men stadig aktiv, og den skrev noget om et serverproblem, hvorefter den henviste til denne side: http://blogs.gnome.org/hughsie/2009/08/17/gnome-power-manager-and-blanking-removal-of-bodges/. Er det noget, jeg skal bekymre mig om? Jeg er slet ikke med på, hvad manden skriver om..

Det ér virkelig troubleshooting for dummies, jeg har gang i her.
Warhawk

Indlæg af Warhawk »

Du behøver ikke bekymre dig om det lige nu. Patchen vil blive udsendt på et tidpunkt i en opdatering.
/Michael
---