windows i virtualbox LØST

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
icecold

Re: windows i virtualbox

Indlæg af icecold »

bagger skrev:Ligger dit share under /home/user/ ? Og har du oprettet sharet i vb?

Mit share ligger sådan her /home/user/shared Husk endelig også guestutilities

Mvh Bjørn

ja det er oprettet i vb
Ja min share er min dokument mappe i /home/user/
bagger

Indlæg af bagger »

icecold skrev:
bagger skrev:Ligger dit share under /home/user/ ? Og har du oprettet sharet i vb?

Mit share ligger sådan her /home/user/shared Husk endelig også guestutilities

Mvh Bjørn

ja det er oprettet i vb
Ja min share er min dokument mappe i /home/user/

Jeg kan godt huske, at jeg også havde problemer i sin tid, men hvad hulen problemet var, det kan jeg desværre ikke huske. Jeg tror nok (nu er jeg lidt langt ude ;) ), at min mappe til share i første omgang var tom. Så oprettede jeg enten en mappe eller en fil inden i mappen, og så mener jeg det virkede. I øvrigt vil jeg ikke mene det er smart, at du bruger din normale dokumenter som share. Just in case ;)

Mvh Bjørn
icecold

Indlæg af icecold »

bagger skrev:Jeg kan godt huske, at jeg også havde problemer i sin tid, men hvad hulen problemet var, det kan jeg desværre ikke huske. Jeg tror nok (nu er jeg lidt langt ude ;) ), at min mappe til share i første omgang var tom. Så oprettede jeg enten en mappe eller en fil inden i mappen, og så mener jeg det virkede. I øvrigt vil jeg ikke mene det er smart, at du bruger din normale dokumenter som share. Just in case ;)

Mvh Bjørn

Så prøver jeg at lave en tom mappe - deler den - ser om det hjælper og hvis ikke så lægger jeg en tilfældig fil ind i den og ser om det virker.
Du har nok ret med dokument mappen - det ændrer jeg lige :-)
icecold

Indlæg af icecold »

JUBIIIIIIIII :mrgreen: :D
Nu virker skidet sørme
Jeg oprettede en tom mappe. Delte den og kørte kommandoen

Kode: Vælg alt

net use z: \\vboxsvr\dd

så nu har min windows et z: drev :-) mange tak for hjælpen.
jeg håber jeg bliver så sej som jer til linux :-)
bagger

Re: windows i virtualbox LØST

Indlæg af bagger »

Tillykke :D Et godt råd. Når du har opdateret din windows eller lavet større ændringer, så tag et øjebliksbillede.
Jeg har desværre flere gange været ude for, at opdateringer og programmer, som jeg har installeret er forsvundet igen, hvis jeg ikke lige har taget et øjebliksbillede. S.... irriterende :evil:

Mvh Bjørn
icecold

Re: windows i virtualbox LØST

Indlæg af icecold »

Det er skrevet bag øret :-) mange tak