Klik i adressefeltet på Google Chrome

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Klik i adressefeltet på Google Chrome

Indlæg af karl »

Hej Forum
Kender I en løsning, så man undgår at skulle klikke 3 gange for at markere adressefeltet?
I windowsudgaven skal man kun klikke en gang, og det skulle man også i de første udgaver af Chrome på Ubuntu.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Klik i adressefeltet på Google Chrome

Indlæg af zob »

CTRL+L
eller F6
Begge virker også i firefox.

Til interessede: I firefox er der et lille hack til at opnå et-klik-vælger-hele-url-bar-funktionen.
Skriv about:config i adressefeltet.
Find browser.urlbar.clickSelectsAll
Dobbeltklik så den hedder true i stedet for false.
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Indlæg af karl »

Hej Zob
Tak for det.
Karl
Dell Ubuntu 24.04
Peter Christensen
IRC nickname: Peter

google crome eee

Indlæg af Peter Christensen »

Q: Why does Picasa not work on the Asus EEE PC?

In order for Picasa to work on the Asus EEE PC, you need to instal ASUS Desktop OS Update Pack version 1.0.4 or greater.

Hvordan kan jeg se om jeg har den rigtige version?
Venlig hilsen
Peter
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Øh ok. Den havde jeg ikke set komme. For din egen skyld er det en god idé at oprette en ny tråd til et nyt tema. Ellers får du måske ikke den support du måske kunne have fået.

Det lyder måske som om du har en Asus EEE med det oprindelige styresystem (xandros-baseret). Og derfor gætter jeg på at det er en model 701 eller måske 901. Men jeg tør ikke gå videre i konkurrencen før jeg får svar på mine første gæt i quizzen (og måske også et par enkelte detajler mere).

Hvis jeg har gættet rigtig tror jeg måske du ville få mere kvalificerede svar et sted hvor der er flere mennesker med xandros på EEEPC som f.eks. her: http://forum.eeeuser.com/

Hvis jeg tager fejl og du kører rent faktisk kører ubuntu, tror jeg bare du kan ignorere den besked (som jeg desværre ikke har kunnet gætte hvor kom fra), så tror jeg ikke den er møntet på dig.
Peter Christensen
IRC nickname: Peter

Indlæg af Peter Christensen »

zob skrev:Øh ok. Den havde jeg ikke set komme. For din egen skyld er det en god idé at oprette en ny tråd til et nyt tema. Ellers får du måske ikke den support du måske kunne have fået.

Det lyder måske som om du har en Asus EEE med det oprindelige styresystem (xandros-baseret). Og derfor gætter jeg på at det er en model 701 eller måske 901. Men jeg tør ikke gå videre i konkurrencen før jeg får svar på mine første gæt i quizzen (og måske også et par enkelte detajler mere).

Hvis jeg har gættet rigtig tror jeg måske du ville få mere kvalificerede svar et sted hvor der er flere mennesker med xandros på EEEPC som f.eks. her: http://forum.eeeuser.com/

Hvis jeg tager fejl og du kører rent faktisk kører ubuntu, tror jeg bare du kan ignorere den besked (som jeg desværre ikke har kunnet gætte hvor kom fra), så tror jeg ikke den er møntet på dig.

Du har nok ret - jeg opretter en ny tråd.