Problemer med at sætte TV til bærbar Ubuntu 9.04 32 bit

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Problemer med at sætte TV til bærbar Ubuntu 9.04 32 bit

Indlæg af Spotten »

lath skrev:
Spotten skrev:Oook! Nu tror jeg jeg er mere eller mindre med!

Jeg finder det også lidt underligt man skal installere en nVidia driver, til et Intel kort?

Ja, den havde jeg ikke lige fanget selv om du tidligere har nævnt at du havde Intel hardware. :oops:

... men kl er også 03:29 - tror det er på tide at få noget søvn.

/Lars

Jeg har på min egen bærbar prøvet at hente denne nvidia-glx-185 men efter jeg har installeret den, så prøver jeg at tilgå den via "System/Administration/nVidia X Server Settings", og så siger den jeg skal sætte det op ved at skrive nvidia-xconfig som root, og når jeg har gjort det, sker der ingenting.

Prøvede så at genstarte, men nu kan jeg slet ikke komme ind, hverken til login skærmen eller noget.

Hvad har jeg lavet galt?

Er det fordi jeg har smidt en nVidia driver ind til Intel GFX?

* Skærm: 12,1” TFT Widescreen – Crystal Clear (1440 x 900 max opløsning)
* CPU: Intel Core 2 Duo T7300 @ 2.0 Ghz – FSB 800
* Chipsæt: Intel Santa Rosa 965GM – ICH8-M
* Grafik: Integreret Intel GMA 965GM med op til 224MB delt RAM
* Ram: 2 GB DDR2 667 (2*1GB)
* Harddisk: 160GB SATA 5400RPM
* Drev: MSI DVD RW SuperMulti
* Indbygget bluetooth
* Indbygget DVB Tv-tuner (tilvalg – kan skiftes med Robson-modul)
* Trådløs Netkort 54/300Mbit 4965AGN
* Windows Vista Home Premium 32-Bit.
* Dimensioner: 303mm x 231mm x 29mm (BDH)
* Vægt: 1.8 Kg

Dette er den maskine jeg selv lige har prøvet på (Ikke maskinen som laver numre med TV):

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=8015
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Spotten skrev:
lath skrev:
Spotten skrev:Oook! Nu tror jeg jeg er mere eller mindre med!

Jeg finder det også lidt underligt man skal installere en nVidia driver, til et Intel kort?

Ja, den havde jeg ikke lige fanget selv om du tidligere har nævnt at du havde Intel hardware. :oops:

... men kl er også 03:29 - tror det er på tide at få noget søvn.

/Lars

Jeg har på min egen bærbar prøvet at hente denne nvidia-glx-185 men efter jeg har installeret den, så prøver jeg at tilgå den via "System/Administration/nVidia X Server Settings", og så siger den jeg skal sætte det op ved at skrive nvidia-xconfig som root, og når jeg har gjort det, sker der ingenting.

Prøvede så at genstarte, men nu kan jeg slet ikke komme ind, hverken til login skærmen eller noget.

Hvad har jeg lavet galt?

Er det fordi jeg har smidt en nVidia driver ind til Intel GFX?

* Skærm: 12,1” TFT Widescreen – Crystal Clear (1440 x 900 max opløsning)
* CPU: Intel Core 2 Duo T7300 @ 2.0 Ghz – FSB 800
* Chipsæt: Intel Santa Rosa 965GM – ICH8-M
* Grafik: Integreret Intel GMA 965GM med op til 224MB delt RAM
* Ram: 2 GB DDR2 667 (2*1GB)
* Harddisk: 160GB SATA 5400RPM
* Drev: MSI DVD RW SuperMulti
* Indbygget bluetooth
* Indbygget DVB Tv-tuner (tilvalg – kan skiftes med Robson-modul)
* Trådløs Netkort 54/300Mbit 4965AGN
* Windows Vista Home Premium 32-Bit.
* Dimensioner: 303mm x 231mm x 29mm (BDH)
* Vægt: 1.8 Kg

Dette er den maskine jeg selv lige har prøvet på (Ikke maskinen som laver numre med TV):

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=8015

Jeg vil lige tro at det er tid at skære det ud i pap:
Du skal:
  • 1) afinstallere al nVidea software. Både nVidea driveren, og nvidea-xconfig.
  • 2) installere en X server til styring af dit Intel grafikkort, her virker en nVidea X server ikke, da nVidea X serveren kun kan snakke med nVidea grafikkort.
    Installer en X server der passer med grafikkortet (Intel GMA 965GM).
  • 3) Nu kan du tjekke om grandr virker (det burde den).
  • 4) Hvis der er noget kontrolsoftware til dit Intel grafikkort kan du installere det, og bruge det. Det vil virke, da du på det tidpunkt vil køre med en Intel X server, som kun kan snakke med Intel grafikkort.

Du kan trykke CTRL+ALT+F1 for komme til en tekst login skærm. Her kan du logge ind og udføre konsol kommandoer til pakkesystemet. For at få alt rigtigt sat op kan du i den konsol genstarte Ubuntu med:

Kode: Vælg alt

sudo shutdown -r now

Lille guide til tekst-baserede kommandoer til pakkesystemet: http://www.ubuntugeek.com/ubuntu-package-management-from-command-line-using-apt-advanced-packaging-tool.html

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

Skære det ud i pap? Det er da ikke min skyld at folk anbefaler mig en nVidia driver til et Intel kort...

Altså står jeg frem som expert herinde? Lyder jeg ikke RIMELIG uerfaren?!

Eller er det bare mig?

Jeg vil MEGET gerne have jeres hjælp, men hvis i skal begynde på at jeg ikke læser og lytter, så kig lige efter hvad i selv skriver! Det er da KLART man bliver forvirret.

Kan sgu ikke være rigtigt man skal sidde og føle sig dum fordi man ikke ved ALT det i ved og derfor spørger igen og igen indtil man forstår det,

Hvis det er sådan i hjælper fremover, så er jeg nok bedre stillet uden jeres hjælp, for jeg bliver skrubforvirret for at sige det mildt.

På forhånd TAK.

Er det ikke nemmeste bare at geninstallere lortet som jeg altid gør når Ubuntu går amok? Det der kode noget, det kan jeg sgu ikke huske i hovedet, måske hvis jeg blev autist og øvede mig længe nok, ellers ikke, desværre! Ville gerne kunne se meningen i koderne, men det _KAN_ jeg ikke.

EDIT1: Hvordan fjerner man så pakker i et system der IKKE er til at komme ind i?!
lath

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Skære det ud i pap? Det er da ikke min skyld at folk anbefaler mig en nVidia driver til et Intel kort...

Eller er det bare mig?

Jeg vil MEGET gerne have jeres hjælp, men hvis i skal begynde på at jeg ikke læser og lytter, så kig lige efter hvad i selv skriver! Det er da KLART man bliver forvirret.

Kan sgu ikke være rigtigt man skal sidde og føle sig dum fordi man ikke ved ALT det i ved og derfor spørger igen og igen indtil man forstår det,

Hvis det er sådan i hjælper fremover, så er jeg nok bedre stillet uden jeres hjælp, for jeg bliver skrubforvirret for at sige det mildt.

På forhånd TAK.

Er det ikke nemmeste bare at geninstallere lortet som jeg altid gør når Ubuntu går amok? Det der kode noget, det kan jeg sgu ikke huske i hovedet, måske hvis jeg blev autist og øvede mig længe nok, ellers ikke, desværre! Ville gerne kunne se meningen i koderne, men det _KAN_ jeg ikke.

EDIT1: Hvordan fjerner man så pakker i et system der IKKE er til at komme ind i?!

Ok, så. Min fejl at jeg glemte at tilføje no pun intended, men du har selv installeret den nvidia software til dit intel grafikkort, og jeg bad dig ikke om at installere nvidea softwaren, såvidt jeg kan se.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

lath skrev:
Spotten skrev:Skære det ud i pap? Det er da ikke min skyld at folk anbefaler mig en nVidia driver til et Intel kort...

Eller er det bare mig?

På forhånd TAK.

Ok, så. Min fejl at jeg glemte at tilføje no pun intended, men du har selv installeret den nvidia software til dit intel grafikkort, og jeg bad dig ikke om at installere nvidea softwaren, såvidt jeg kan se.

Korrekt, men der blev forslået, ved ikke om det var dig, eller soundpartner, men jeg fik den opfattelse at jeg kunne installere denne GFX driver til nVidia, for at få dens kontrolpanel, så jeg måske kunne få det til at spille, men når man som sagt, IKKE kan tilgå systemet, så skal jeg jo bruge information om hvordan jeg fjerner denne driver når jeg IKKE kan komme ind i systemet?! Det forekommer mig LIDT underligt.

Måske bare mig?

Undskyld hvis jeg er ikke er så klog, men prøver at forklare så godt jeg formår, men det virker ikke som om folk forstår mig! :-(
lath

Indlæg af lath »

Spotten skrev:
lath skrev:

Eller er det bare mig?

På forhånd TAK.

Korrekt, men der blev forslået, ved ikke om det var dig, eller soundpartner, men jeg fik den opfattelse at jeg kunne installere denne GFX driver til nVidia, for at få dens kontrolpanel, så jeg måske kunne få det til at spille, men når man som sagt, IKKE kan tilgå systemet, så skal jeg jo bruge information om hvordan jeg fjerner denne driver når jeg IKKE kan komme ind i systemet?! Det forekommer mig LIDT underligt.

Måske bare mig?

Undskyld hvis jeg er ikke er så klog, men prøver at forklare så godt jeg formår, men det virker ikke som om folk forstår mig! :-(

pb (privat besked) til dig, Spotten.
Iøvrigt: Godt nytår :D

/Lars
Spotten

Indlæg af Spotten »

pb (privat besked) til dig, Spotten.
Iøvrigt: Godt nytår :D

/Lars[/quote]

Takker, og i lige måde! :-)
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Toddvarg »

Måske blander jeg mig ind i noget som jeg ikke har en anelse om eller at jeg evt. har misforstået problemstillingen. Det jeg gør når jeg skal se pc på computeren er at plugge ind vga kabelen, derefter gør jeg følgende.
system>indstillinger>skærm og vælger der at sætte opløsningen på fjernsynet på det samme som opløsningen på laptoppen. Derefter trykker jeg på klonede skærme, hvorefter jeg ser det samme på tv som jeg ser på pc. Min skærm på tv er widescreen, mens laptoppen er 4:3, derfor får jeg sorte streger på hver side, men hvis en laptoppen også er widescreen skulle det ikke være noget problem.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Spotten

Indlæg af Spotten »

Det virker generelt som om der er nogle problemer med grafikdriveren til lige den Lenovo Thinkpad R400 7443 det må være deri den ligger.