installation fryser ved 15%
-
installation fryser ved 15%
Hey efter jeg har læst om ubuntu, vil jeg gerne have det og samtidig sparke lidt liv i den gamle spand.
men som titlen siger, så fryser min computer når den når til de 15% af installationen hvor den leder efter system filer tror jeg. jeg har forsøgt flere gange men ender med den samme resultat.
jeg har checket iso'en med md5sum, brændt den ned i en lav hastighed (3x) så jeg ved ikke rigtigt hvad der er galt.
jeg er ikke så it-klog så i må meget gerne skærer det ud i pap for mig.
Edit: glemte lige at nævne at det er ubuntu 9.10 32bit
men som titlen siger, så fryser min computer når den når til de 15% af installationen hvor den leder efter system filer tror jeg. jeg har forsøgt flere gange men ender med den samme resultat.
jeg har checket iso'en med md5sum, brændt den ned i en lav hastighed (3x) så jeg ved ikke rigtigt hvad der er galt.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: installation fryser ved 15%
Hej og velkommen til forum
Jeg tror du skal prøve med Ubuntu 9.10/32 bit alternate install cd http://se.releases.ubuntu.com/9.10/ubun ... e-i386.iso , den er beregnet til install på ældre maskiner (og dem der driller med grafikkortet under install).
Jeg tror du skal prøve med Ubuntu 9.10/32 bit alternate install cd http://se.releases.ubuntu.com/9.10/ubun ... e-i386.iso , den er beregnet til install på ældre maskiner (og dem der driller med grafikkortet under install).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
ah mange tak.
Det vil jeg så prøve.
jeg har dog lige et spørgsmål som ikke er så vigtig, men bare nysgerrig.
Er win7 mere eller mindre ressourcer krævende end ubuntu
Det vil jeg så prøve.
jeg har dog lige et spørgsmål som ikke er så vigtig, men bare nysgerrig.
Er win7 mere eller mindre ressourcer krævende end ubuntu
-
- Admin
Win7 er betydeligt mere krævende, Ubuntu bruger vel ca 2/3 i forhold til win7 (og det er nok for højt sat fra min side).
-
Det lykkedes desværre ikke, og jeg bestod alle testne.
computeren fryser når jeg har valgt hvilken partition, hvor den lukker "vinduet" og jeg ender med en blå baggrund med en gråbjælke i bunden.
tror i at der er nogen virkning hvis jeg formatere harddisken selv, før jeg installere ubuntu?
computeren fryser når jeg har valgt hvilken partition, hvor den lukker "vinduet" og jeg ender med en blå baggrund med en gråbjælke i bunden.
tror i at der er nogen virkning hvis jeg formatere harddisken selv, før jeg installere ubuntu?
-
- Admin
Ubuntu formatere selv under install, så jeg tvivler på at det ændre på noget, hvis du gør der før install (men det skader da ikke at gøre det).
Hvad er det for en pc og hvad er dens specs. ? (cpu - ram - grafikkort osv.)
Hvad er det for en pc og hvad er dens specs. ? (cpu - ram - grafikkort osv.)
-
det en hp, stationær
intel celeron(r) cpu 2.6 ghz
1gb ram
grafik, geforce fx 5500 (nvidea)
ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skal skrive
intel celeron(r) cpu 2.6 ghz
1gb ram
grafik, geforce fx 5500 (nvidea)
ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skal skrive
-
- Admin
Med en søgning her på forum kan jeg se at 5500 serien volder problemer, jeg kender ikke lige en løsning på det, men jeg vil prøve at spørge en jeg kender om problemet.
Jeg skriver et indlæg hvis vi finder ud af noget, men ellers er input fra andre velkomne nu
Jeg skriver et indlæg hvis vi finder ud af noget, men ellers er input fra andre velkomne nu
-
- Admin
Jeg har snakket med PKO om det, og han mener at du skal slå ACPI fra under install, se http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation under Gennemgang af opstart parametre (det sidste af billederne).
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
pokiulai skrev:Hey efter jeg har læst om ubuntu, vil jeg gerne have det og samtidig sparke lidt liv i den gamle spand.
Hej du kan også have gavn af laoshis guide:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=7945
som refererer til guides på
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php.
Der er også http://one.ubuntu.com, hvis du vil have lidt gratis onlinebackup.
Hvorfor der ikke rigtig er noget malware til Ubuntu (Linux): http://blog.blazingangles.net/soapbox/2008/11/slip-for-virus-med-linux.html
og så velkommen til forum
Spørg bare hvis du har flere spørgsmål.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
ak, det gik desværre ikke, den fryser den samme sted.
tak for guidesne, jeg har allerede læst nogle af dem, men jeg tror at jeg venter med at læse resten til jeg for installeret ubuntu
tak for guidesne, jeg har allerede læst nogle af dem, men jeg tror at jeg venter med at læse resten til jeg for installeret ubuntu
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
pokiulai skrev:ak, det gik desværre ikke, den fryser den samme sted.
Jeg har tidligere haft et CD-RW drev, som da det var gammelt lavede så mange ridser i CD skiven at den ikke kunne læses - den salgs ting kunne godt ske med gammel hardware.
Altså, er der ridser i dine CDer efter du har brugt dem? Hvis Ja, så bør du bruge et andet drev, eller en USB flash til installation af Ubuntu. Skal du bruge en flash pen skal du bruge et program, som hedder unetbootin (findes både til Linux, Ubuntu, og Windows). Unetbootin: http://unetbootin.sourceforge.net/
Jeg mener også at unetbootin findes i pakkesystemet til Ubuntu.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
jeg har ikke end usb pind der er stor nok, kan en ekstern harddisk bruges istedet?
imorges fjernet jeg min grafikkort, og prøvede at installere ubuntu med min onboardgrafikkort, men jeg nået ikke meget længere end normalt.
imorges fjernet jeg min grafikkort, og prøvede at installere ubuntu med min onboardgrafikkort, men jeg nået ikke meget længere end normalt.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
En ekstern harddisk kan bruges på samme måde som en usb-kvist.
-
det vil jeg så prøve, men da jeg vil formatere min eksternhdd kan jeg kun vælge mellem 2 filsystemer, ntfs og exfat. programmet siger at jeg skal bruge en fat32, er exfat det samme?
i må endelig give flere forslag, hvis usb'en ikke kan lave tricket.
i må endelig give flere forslag, hvis usb'en ikke kan lave tricket.