Hej, jeg har en netbook som jeg gerne vil køre ubuntu netbook remix på, den har selvf. ik noget cd drev og har ik mulighed for usb boot, kan man gøre det på andre måder?
Har søgt på nettet, men forstår ikke helt de guides jeg har fundet frem til. Kan man evt. bruge en ekstern harddisk istedet for en usb-stik?
Installtion af netbook remix
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Installtion af netbook remix
Du skal bare installere unetbootin Den dukker op i Programmer->Systemværktøjer
Så skal du bare vælge den rigtige distro øverst og det rigtige drev nederst (det er VIGTIG!!!! da du ellers formaterer et uskyldigt drev). Så downloader og installerer den på dit usb-drev (det er ligemeget om det er usb-stick, flash-kort eller drev).
Hvis du allerede har downloadet en ISO-fil kan du vælge den midterst i stedet for at downloade (øverst). Så sparer du endnu en download.
Mere info her: http://unetbootin.sourceforge.net/
Du behøver ikke downloade unetbootin fra hjemmesiden. Du kan installere den med den kommando jeg gav tidligere.
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install unetbootin
Så skal du bare vælge den rigtige distro øverst og det rigtige drev nederst (det er VIGTIG!!!! da du ellers formaterer et uskyldigt drev). Så downloader og installerer den på dit usb-drev (det er ligemeget om det er usb-stick, flash-kort eller drev).
Hvis du allerede har downloadet en ISO-fil kan du vælge den midterst i stedet for at downloade (øverst). Så sparer du endnu en download.
Mere info her: http://unetbootin.sourceforge.net/
Du behøver ikke downloade unetbootin fra hjemmesiden. Du kan installere den med den kommando jeg gav tidligere.
-
- Geografisk sted: Vejle
Hej, Jeg har et lite spørgsmål? Jeg kan se at du ofte henviser til unetbootin når du giver råd angående boot med usbstick.
Jeg har ikke testet dette program, men bruger som regel default programmetzob skrev:Du skal bare installere unetbootin
Kode:
sudo aptitude install unetbootin
Den dukker op i Programmer->Systemværktøjer
. Er unetbootin et bedre program?system>administration>opret en usb-opstartdisk
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Nej. Jeg tror ikke det er bedre, bare mere fleksibelt. Du kan lave en bootbar usb med at fra FreeBSD, frugalware til ubuntu og mint og nå ja, alt mellem himmel og jord. Det er derfor jeg bare bruger det som standart. Faktisk har jeg ikke engang prøvet den der er indbygget i ubuntu. Kan den også lave en netbook remix udgave ud af æsken?(jeg er godt klar over at man selvfølgelig altid kan "modde" en standart ubuntu til en netbook remix)
-
- Geografisk sted: Vejle
Det har jeg lavet nogle gange. Jeg har også brugt den på forskellige distroer, som er baseret på ubuntu, men kun det. Jeg har nu installerede unetbootin, og kan se at den kan lave flere typer af linux operativsystemer, så ja, den virker mere fleksibel. På den anden side virker den anden lidt enklere at bruge, men det er måske mere en smagsagzob skrev:Kan den også lave en netbook remix udgave ud af æsken?
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Jeg tror også at det bare er en smagssag, hvad man bedst kan lide. Når jeg skal lave noget som er Ubuntu-baseret, så bruger jeg stort set altid "Opret en USB-opstartsdisk". Programmet virker upåklageligt og giver ingen fejl. Men det er begrænset til KUN at behandle Ubuntu-relaterede distroer.
Til alt andet bruger jeg naturligvis UNetbootin. Fordelen er som zob nævner den store fleksibilitet. Det er også lækkert at programmet findes til flere platforme.
Til alt andet bruger jeg naturligvis UNetbootin. Fordelen er som zob nævner den store fleksibilitet. Det er også lækkert at programmet findes til flere platforme.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD