2 nden disk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
micprop

2 nden disk

Indlæg af micprop »

9.10 64 bit, har ominstalleret for at få mit b drive til at virke det går fint i en uge så kan jeg ikke gå in til det mer, jeg har 2 diske på 500GB er der andre der har samme problem.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 2 nden disk

Indlæg af lath »

micprop skrev:9.10 64 bit, har ominstalleret for at få mit b drive til at virke det går fint i en uge så kan jeg ikke gå in til det mer, jeg har 2 diske på 500GB er der andre der har samme problem.

1)
Kunne du lige give nogle flere detaljer? plz. Kig også gerne lidt mere på https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2279.
  • Konfiguration af harddiske (Partition layout og type af filsystem)
  • Hvad er det du gerne vil som du ikke kan?

2)
Jeg forstår ikke hvad du mener med
micprop skrev:... b drive ..

mener du
/dev/sdb

eller
/dev/hdb

eller noget helt andet?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
micprop

Indlæg af micprop »

som /dev/hdb det er som den ser ud da den virkede, det er en fat 32, det er 2 500 GB sata drev det er hvad der er
micprop

Indlæg af micprop »

nå det ser ikke ud til at der er nogen der kan forklarer hvad der sker men jeg frakoblede disken startede maskinen op uden disken slukkrde maskinen og tilsluttede disken igen og så virker den igen, nogen forklaring
lath

Indlæg af lath »

micprop skrev:nå det ser ikke ud til at der er nogen der kan forklarer hvad der sker men jeg frakoblede disken startede maskinen op uden disken slukkrde maskinen og tilsluttede disken igen og så virker den igen, nogen forklaring

Din tekst er godt nok meget svær at læse.

Ud fra det jeg kan læse - kan det være at du har en ekstern harddisk (et USB mass storage device). Rigtigt?

Linux kernen tager det ikke særligt pænt, hvis man ikke fjerner et filsystem med en umount kommando (Afmonter eller Skub ud eller fjern drev sikkert i højre-klik menu på drev-ikon i GNOME)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
micprop

Indlæg af micprop »

nej det er ikke usb disk 2 interne diske sata og den bliver altid afmonteret
lath

Indlæg af lath »

micprop skrev:nej det er ikke usb disk 2 interne diske sata og den bliver altid afmonteret

På baggrund af de informationer du har givet indtil nu - har jeg ikke nogen idé om hvad der foregår.

/Lars