Jeg har lige fået en Super Talent Pico stick i julegave. Og glædede mig derfor til atfylde den op. Men overførselshastigheden er utrolig langsom. På hjemmesiden er den beskrevet til 30Mb/s, men jeg kan kun få den til at køre med 3.5-4.
Min Pc er en Thinkpad T43p.
er der noget jeg kan ændre?
Jeg har fomateret den i fat32 format, da den gerne skulle være kompatibel med windozzze.
Jonas
Langsom Hastighed ved overførsel til usb stick.
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
Langsom Hastighed ved overførsel til usb stick.
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Langsom Hastighed ved overførsel til usb stick.
Tillykke med julegaven
Hvad disse firmaer skriver på deres hjemmesider er det pure opspind og marketings gejl. For de fleste USB-nøgler gælder det, at de er utrolig langsomme at skrive til, men acceptabel at læse fra. For nogle enkelte mærker kan der opnås en rigtig god skrivehastighed også - MEN... så koster de også kassen.
Rent teknisk er forskellen at de fleste benytter billige chips og controllere. Det betyder så bare at de ikke har nogen særlig god ydelse, men de fungere jo som sådan og kan jo også lagre store mængder data.
Så du kan ikke gøre noget, da begrænsningen ligger i din USB-nøgle.
Hvad disse firmaer skriver på deres hjemmesider er det pure opspind og marketings gejl. For de fleste USB-nøgler gælder det, at de er utrolig langsomme at skrive til, men acceptabel at læse fra. For nogle enkelte mærker kan der opnås en rigtig god skrivehastighed også - MEN... så koster de også kassen.
Rent teknisk er forskellen at de fleste benytter billige chips og controllere. Det betyder så bare at de ikke har nogen særlig god ydelse, men de fungere jo som sådan og kan jo også lagre store mængder data.
Så du kan ikke gøre noget, da begrænsningen ligger i din USB-nøgle.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
arg men alligevel, SÅ langsomt?
Vil den køre hurtigere i ext format mon ?
Vil den køre hurtigere i ext format mon ?
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg kan da normalt opnå meget større hastigheder, også med FAT32. Men jeg ved ikke hvorfor du ikke kan.