et par proplemer med grafik driver

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
peter&lillo
IRC nickname: analfabeten

et par proplemer med grafik driver

Indlæg af peter&lillo »

hej i forum nu har jeg hved jer`s hjelp fået ubuntu til funke godt men her et
proplem med mit grafik kort til kunke jeg kan install 2driver og har prøvet dem bække men tor ik 3d-accelereret til virke for i >udseende >visuelle effeker >eksta ken jeg ik gå in i instiling den er der ik
jeg prøvet det i mint og det var nogne syret instilinger og der hville jeg have mulihed for det i ubuntu i mint var der et sted i grafikkorte med fluge ben hvor jeg aktviret 3d efekt men har ik kune finde det i ubuntu?

og hville også have mit tv aut-put til virke men her sel lavet kadel der til og der 4_lede i kadlet og bruger 3_lede til lyd og 1_lede til tv aut-put og det virket i windoves men hved ik om et-lede er nok i ubnutu her sat det op men den siger der ik er tv sat til. hville godt have det til funke i ubuntu for winboves er blevet kedlig efter jeg prøvet ubuntu hved ik hvorfor man mener også putern er hurtire med ubuntu

og tak får jers hjelp jeg hade ik nået så langt dare fine de ind ledne trin. jeg hade nok lit for trault vh :) :D
Senest rettet af peter&lillo 31. dec 2009, 00:48, rettet i alt 1 gang.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: et par proplemer med grafik driver Nvidia GeForce 9400 gt

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Du skal have installeret den prorritære driver for at udnytte grafikkortet optimalt. Dette gør du i System | Administration | Hardwaredrivere - her vil der være nogle stykker at vælge i mellem. Marker den med højeste versionsnummer og aktiver den. Så bliver den downloadet og installeret. Genstart herefter og du er klar.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
peter&lillo

Indlæg af peter&lillo »

det har jeg gjort verison 185 og har også prøvet version 173 burer nu 185 go her genstarte
her også åbnet drinern og prøvet at stte det op men ja kan ik køre 3d fik den så til sige der er der et tv men får ik bilte over i tv og har også hikket efter anter

ps min windoves broker sig altid når jeg installer grafildriver får mulihed for får fulføre installsonen af lige hvl her aldig læst fejl forseter og så virker det hvis jeg setter det op
og drivern fulte med på cd i ubuntu brokker den sig ik der henter jeg den jo fra nete får kun de 2 muliheder og her kikket efter ander driver nem fan ik fine nogen den vælger hvel også de beste 2 tor
jeg mener i mint ine i drevern gav jeg den lov til druge 3d også virket det det kan jeg ik fine i ubuntu har ellers let og let
pilet skarmkot ud model p729-v1.0 anet kune jeg ik finne af op lysing vh
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Blfriis »

peter&lillo skrev:det har jeg gjort verison 185 og har også prøvet version 173 burer nu 185 go her genstarte
her også åbnet drinern og prøvet at stte det op men ja kan ik køre 3d fik den så til sige der er der et tv men får ik bilte over i tv og har også hikket efter anter

ps min windoves broker sig altid når jeg installer grafildriver får mulihed for får fulføre installsonen af lige hvl her aldig læst fejl forseter og så virker det hvis jeg setter det op
og drivern fulte med på cd i ubuntu brokker den sig ik der henter jeg den jo fra nete får kun de 2 muliheder og her kikket efter ander driver nem fan ik fine nogen den vælger hvel også de beste 2 tor
jeg mener i mint ine i drevern gav jeg den lov til druge 3d også virket det det kan jeg ik fine i ubuntu har ellers let og let
pilet skarmkot ud model p729-v1.0 anet kune jeg ik finne af op lysing vh

Måske kan denne tråd hjælpe jeg havde nogenlunde det samme problem
viewtopic.php?f=4&t=9103&st=0&sk=t&sd=a
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
peter&lillo

Indlæg af peter&lillo »

jeg har læst Blfriis tårn og køte nogen koder og fik 2 driver mer men samme resutat øv mener også i mint var det verison 185 jeg brugte for druge 3d accetrator men hville helt bruge ubuntu her også debian der har jeg også poplem med skarm kort men nu er debian for de lit mer herte gun linux bruger vh og glædi baug jul :)
peter&lillo

Re: et par proplemer med grafik driver LØST

Indlæg af peter&lillo »

ps hvis der er nogen der hved hvordan man laver et kalel til et tv hvile jeg godt bede om et gåt råd for jeg hvile godt kune like film over i tvet sådan har jeg lavet mit kabel

og hville også have mit tv aut-put til virke men her sel lavet kadel der til og der 4_lede i kadlet og bruger 3_lede til lyd og 1_lede til tv aut-put og det virket i windoves men hved ik om et-lede er nok i ubnutu.
ubuntu siger der er tv men kan ik bennyte det og har dare stuket ledinge in i tv-aut-put som et søm i en stikkontakt

er det kablet der er mit poplem eller der det 30cm fra skarme fejlen setter men jeg kan ik se jeg kan sete det aner ledes op vh og et retig gådt nytår :P