Gnome Commandor Godt til kopiering og filbehandling

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Gnome Commandor Godt til kopiering og filbehandling

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg er stor fan at Norton Commandor / Windows commandor. Jeg kalder det "julekortsprincippet" idet man jo ser hvor man sender filer til og fra. De to vinduer hvor man kopierer til/fra synes jeg er et fint princip. Gnome Commandor hentes som deb fil her.

http://www.getdeb.net/updates/Ubuntu/all?page=5

grafikken er ret grim men det er gratis Ubuntu program. Det er nok vigtigt at huske Ubuntus generelle princip om "home" mappen før man boltrer sig for vildt ;-)
Billede
Kardemommeloven er en god ting.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gnome Commandor Godt til kopiering og filbehandling

Indlæg af Jimmyfj »

Belært af historien omkring GNOME-Look.org vil jeg anbefale, at de software-pakker, som KAN hentes fra Ubuntu's egne repositories BLIVER HENTET fra disse officielle kilder. På den måde er du sikker på, at udviklerne er klar over, hvilke pakker, der bliver brugt mest/oftest.

Jeg ved godt, at jeg modsiger mig selv lidt her. Normalt henter jeg selv fra getdeb.net, men siden misseren med gnome-look.org, og som direkte følge af, at jeg kører Lucid Lynx Alpha 1, bruger jeg ikke andet end de officielle repos. Dette sikrer bedst den helt korrekte indrapportering af programfejl og bugs under udviklings-udgaverne.

Ud over det kan jeg kun tilslutte mig at gnome-commander ér den bedste wyciwug-fil-manager på markedet. Der er også en pæn del nostalgi forbundet med at bruge programmet. Ikke fordi der er nogen speciel association forbundet til det gamle DOS (NEJ - IKKE Ms DOS, men DR DOS), men for mit eget vedkommende er det et af de programmer, som har fulgt mig gennem mine 20 år som Pc-bruger. Derfor er det lidt nostalgisk hver gang jeg starter gnome-commander op. Det har intet med hastighed at gøre, blot en art "de gode gamle dage!"
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Jo, det er et udmærket program. Man behøver dog ikke hente på nettet, men kan installere via Ubuntu Softwarecenter, Synaptic eller fyre denne kommando af i terminalen

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install gnome-commander

Som udgangspunkt anbefaler jeg altid, at man installerer via de sikre arkiver.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Indlæg af Finn Bjerke »

tak for god og relevant info.

nostalgi var da bedre før i tiden forresten...... ;-)
Kardemommeloven er en god ting.
bagger

Indlæg af bagger »

Og hvis der så var nogen, der gad skrive TotalCommander om til Linux :roll:

GnomeCommander kan meget,men det når ikke TotalCommander (også kendt som WinCommader) til sokkeholderne :evil:
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Ja desværre. Men der er dog også andre alternativer man kan prøve.
http://168hours.wordpress.com/2008/08/1 ... for-linux/
Midnight commander ligger bland andet også i repos og hedder blot mc. Krusader er der selvfølgelig også, men hvis man ikke har installeret kde så kræver den altså en del ekstra.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

bagger skrev:Og hvis der så var nogen, der gad skrive TotalCommander om til Linux :roll:

GnomeCommander kan meget,men det når ikke TotalCommander (også kendt som WinCommader) til sokkeholderne :evil:

Ja, det er sandt nok. I mine Windows dage brugte jeg selv TotalCommander flittigt (naturligvis som registreret bruger). I Linux har jeg valgt Krusader fordi jeg med plugins kan opnå en del af den funktionalitet, som jeg havde med TotalCommander.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD