Bluefish: Tilknytte valideringsfunktioner

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Towle
Geografisk sted: Viborg

Bluefish: Tilknytte valideringsfunktioner

Indlæg af Towle »

Mens gåsen er sat til langtidsstegning har jeg, på Laoshi's anbefaling, installeret Bluefish og den ser rigtig godt ud. Noget af det jeg lægger vægt på, er muligheden for at validere min kode og få den strømlinet, så den står pænt og "korrekt".

Hertil ser det ud til, at der er gode muligheder i Bluefish, men hvordan pokker fungerer det?

Under "Eksterne" > "Uddata-box" i menulinien, skulle man tilsyneladende kunne køre forskellige tjenester, men i output-området forneden i editoren, står der bare f.eks. "sh: tidy: not found".

Under "Præferencer" > "Eksterne programmer" kan man specificere kommandoer til diverse browsere og under "Værktøj og filtre" findes der en streng til "Tidy udrensningsfilter".

Fint nok, det forstår jeg godt; det er det der sendes til "tjenesten" om hvad man ønsker kontrolleret og hvordan det skal vises, men skal disse programmer/tjenester installeres på maskinen som programmer eller som plug-in til Bluefish eller hvordan? Jeg har søgt i Softwarecenteret med nøgleord som "validator" og "tidy", men der dukker ikke noget op.
En tom taxa kørte op foran Christiansborg og ud steg Naser Khader
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Bluefish: Tilknytte valideringsfunktioner

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Du har jo været på sporet, men det er selvfølgelig heller ikke nemt bare lige at gætte. Det er tidy du skal have installeret - så virker det.

Godt at du synes om Bluefish :D - det er absolut den bedste HTML editor, og jeg bruger den også selv.

God fornøjelse :)
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Towle
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Towle »

Warhawk skrev:Hejsa,

Du har jo været på sporet, men det er selvfølgelig heller ikke nemt bare lige at gætte. Det er tidy du skal have installeret - så virker det.

Yow, men hvordan? Når jeg kigger i Softwarecenteret og søger efter Tidy, kommer der kun "Cowbell Music Organizer" frem ;-)

À propos cowbell: se denne video http://www.snotr.com/video/261
En tom taxa kørte op foran Christiansborg og ud steg Naser Khader
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Towle skrev:Yow, men hvordan? Når jeg kigger i Softwarecenteret og søger efter Tidy, kommer der kun "Cowbell Music Organizer" frem ;-)

Hint! - prøv at klikke på tidy i mit første indlæg :) Det er sådan en lille smart feature :wink:
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD