Hej.
Jeg synes at have læst et sted man kan få det lokale vejr vist i sit panel, det var noget med siden weather.com hvor man skulle skrive sit postnummer eller et eller andet for at får den rigtige adresse at hente f.eks radarkort og temperature fra.
Hvor er det lige jeg finder dette? Hvis nogen er med på hvad jeg snakker om?
På forhånd tak!
Få lokaltvejr vidst? (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Få lokaltvejr vidst? (LØST)
Senest rettet af Spotten 31. dec 2009, 05:48, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Horsens
Re: Få lokaltvejr vidst?
Det eneste jeg kan hjælpe med er vejret i ccp. Du trykker på dato i øverste højre hjørne, derefter på steder, rediger, tilføj og skriv danmark og vælg by,igen. så kan du se temp og vejret når du lukker
-
Rinus skrev:Det eneste jeg kan hjælpe med er vejret i ccp. Du trykker på dato i øverste højre hjørne, derefter på steder, rediger, tilføj og skriv danmark og vælg by,igen. så kan du se temp og vejret når du lukker
CCP? Hvad er det? Jeg har en der kan vise vejret, men den kan kun vise bestemte byer i DK, ikke alle. Ville gerne vide om min egen by og ikke en by jeg ikke kommer i.
Hvis du forstår hvad jeg mener? Bor i Næstved og får vist fra KBH, det er jo ikke mest optimalt!
På forhånd tak.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jo jo. Det kan du ikke. Men du kan vælge roskilde, det er lidt tættere på (lidt). På den anden side er det heller ikke fordi der er en bjergkæde eller andet meteorologisk afgørende mellem København og Næstved, mon ikke temperaturen er den samme +/- 1 grad?
Du kan heller ikke gennem panel-dimsen, i hvert fald kan jeg ikke finde data for Næstved på weather.com
Og tilsyneladende heller ikke gennem forecastfox plugin til firefox. Igen fordi accuweather.com ikke har data for næstved. Du må flytte tættere på en vejrstation, selv bygge en vejrstation, eller finde dig i den meget lille usikkerhed der er i at bruge Roskilde eller Københans -vejret som indikator for hvordan det er i Næstved.
Jeg har også lige sammenlignet byvejr fra næstved, København og Roskilde fra dmi.dk. Jeg kunne praktisk taget ikke se forskel på Kbh og Næstved. Roskilde var måske en grade lavere natten over (da de har indlandsklima - gætter jeg på). Så vælg Kbh.
Du kan heller ikke gennem panel-dimsen, i hvert fald kan jeg ikke finde data for Næstved på weather.com
Og tilsyneladende heller ikke gennem forecastfox plugin til firefox. Igen fordi accuweather.com ikke har data for næstved. Du må flytte tættere på en vejrstation, selv bygge en vejrstation, eller finde dig i den meget lille usikkerhed der er i at bruge Roskilde eller Københans -vejret som indikator for hvordan det er i Næstved.
Jeg har også lige sammenlignet byvejr fra næstved, København og Roskilde fra dmi.dk. Jeg kunne praktisk taget ikke se forskel på Kbh og Næstved. Roskilde var måske en grade lavere natten over (da de har indlandsklima - gætter jeg på). Så vælg Kbh.
-
zob skrev:Jo jo. Det kan du ikke. Men du kan vælge roskilde, det er lidt tættere på (lidt). På den anden side er det heller ikke fordi der er en bjergkæde eller andet meteorologisk afgørende mellem København og Næstved, mon ikke temperaturen er den samme +/- 1 grad?
Nu er det jo tit det f.eks regner eller andet i Næstved og ikke KBH, hvor de har strålende solskin hvis vi skal helt derud, og der er det da rart der er mulighed for at se vejret i Næstved.
Jeg har engang fundet de oplysninger der gjorde jeg fik et mere præcist resultat, via. den side weather.com, men jeg kan ikke helt huske hvordan jeg gjorde og tænkte nogen herinde måske kunne huske det!
-
- Redaktør
Måske er jeg bare ikke så pernitten. For mig er det nok at det er 90% korrekt. Det er sandt at det, især om sommeren kan regne meget lokalt, men så er det i forvejen svært at sige præcist hvor den vil falde og med mindre man ikke har vinduer i sit hjem, er det helt sikkert den mest præcise angivelse af nedbør at kikke ud. Temperaturer, højtryk/lavtryk og vindforhold er oftest næsten de samme over hele sjælland. Dog må der en hvis distance fra kysterne regnes med et temperaturfald på en enkelt grad eller to mere om natten, og lidt varmere om dagen i sommerperioden.
-
zob skrev:Måske er jeg bare ikke så pernitten. For mig er det nok at det er 90% korrekt. Det er sandt at det, især om sommeren kan regne meget lokalt, men så er det i forvejen svært at sige præcist hvor den vil falde og med mindre man ikke har vinduer i sit hjem, er det helt sikkert den mest præcise angivelse af nedbør at kikke ud. Temperaturer, højtryk/lavtryk og vindforhold er oftest næsten de samme over hele sjælland. Dog må der en hvis distance fra kysterne regnes med et temperaturfald på en enkelt grad eller to mere om natten, og lidt varmere om dagen i sommerperioden.
Ved det findes til Windows, så det er vel bare et spørgsmål om at hitte adresse frem på den vejrmåler der findes i Næstved. da der er en i alle byer så de kan vise det lokale vejr frem via. nyheder etc. det er jo formålet med disse.
Så jeg er sikker på der er en løsning et sted, der gør man kan se vejret lokalt, og ikke fjern-lokalt.
-
- Redaktør
Helt klart. Så er det den vej du skal gå. Prøv at finde navnet på det program til windows der kan vise vejrdata fra Næstved og find så ud af hvilken server det program får sine data fra. Så er vi godt på vej.
-
zob skrev:Helt klart. Så er det den vej du skal gå. Prøv at finde navnet på det program til windows der kan vise vejrdata fra Næstved og find så ud af hvilken server det program får sine data fra. Så er vi godt på vej.
Ja, det var faktisk en god ide! Tak.