Ubuntu 9.10 og DR's programmer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Siggehandf
IRC nickname: Sigge

Ubuntu 9.10 og DR's programmer

Indlæg af Siggehandf »

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få nogle dele af DR's hjemmeside til at virke ordentligt. Det er når man gå ind og vil se en udsendelse fra et eller andet program. Altså eksempelvis "Viden Om". Når jeg forsøger at afspille disse tager det meget meget lang tid før den begynder at vise billed og lyd.

Er der ikke en måde at stream det mere direkte i browseren? Jeg tror den står og hente hele afsnittet før den begynder afspilningen.

Jeg bruger Google Chrome, men jeg har også prøvet Firefox med samme resultat. Jeg kunne læse mig til at jeg skulle installere VLC-plugin til Firefox, dette har jeg også gjort. Tror måske det er et spørgsmål om at ændre hvilket program den bruger på de sider, men det er ikke lykkes mig at få det til at spille.

Tusinde tak for eventuelt hjælp. Min lille søn er stor fan af sigurd og operaen, og desværre også utålmodig ;)
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu 9.10 og DR's programmer

Indlæg af zob »

Hvis du ikke har noget imod at streamen åbner i en ekstern afspiller er den løsning jeg selv bruger et addon til firefox der hedder mediaplayerconnectivity. Du kan jo prøve det. Den sender i praksis bare en url videre til en mediaplayer efter eget valg (jeg bruger vlc).
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/446
Det virker desværre ikke med chrome endnu, så vidt jeg ved.
Siggehandf

Indlæg af Siggehandf »

zob skrev:Hvis du ikke har noget imod at streamen åbner i en ekstern afspiller er den løsning jeg selv bruger et addon til firefox der hedder mediaplayerconnectivity. Du kan jo prøve det. Den sender i praksis bare en url videre til en mediaplayer efter eget valg (jeg bruger vlc).
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/446
Det virker desværre ikke med chrome endnu, så vidt jeg ved.

Super, det virkede perfekt.

Hvis der er et par kloge hoveder som ved hvordan man får det til at virke i Chrome, ville det være super.
bluebird
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af bluebird »

Alternativt kunne du jo også forsøge dig med Totem-afspilleren. Det er den, jeg bruger, og den kan afspille alt fra DR's hjemmeside - også Viden Om - uden først at skulle åbne i en ekstern afspiller. Eneste minus er, at man ikke kan spole, men ellers fungerer Totem-afspilleren fint.
Siggehandf

Indlæg af Siggehandf »

Underligt. Min totem skal først downloade hele udsendelsen før der sker noget som helst.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Det har heller aldrig fungeret særlig godt for mig. Men der er flere der siger det virker for dem. Der er også nogle der bruger mplayer. VLC har altid virket bedst for mig (i kombination med mediaplayerconnectivity).