Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Bimb3r
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2008, 12:37

Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af Bimb3r »

Det første jeg kommer til at tænke på når jeg installere Ubuntu 9.10 er hvorfor der er to IM klienter ?

Hvilken skal jeg bruge ?

Jeg burde bruge den jeg bedst kan lide, men bliver de begge opdateret fremover ?
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af zob »

Hvilke to er det?

Der er empathy. Og så kan jeg ikke huske flere. Empathy bliver helt sikkert opdateret fremover og integrerer godt i gnome (selve den grafiske brugerflade).
Bimb3r
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2008, 12:37

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af Bimb3r »

Pidgin er den anden :)
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af zob »

Nå. Den troede jeg de havde fjernet.
Det er meningen at man vil lade pidgin afløse af empathy. Det vil sige at i fremtidige versioner af ubuntu vil det være empathy der er default. Det vil selvfølgelig altid være muligt at installere pidgin fra softwarecentret. Der er stadig rigtig mange der sværger til den (pidgin-softwaren lever i bedste velgående, så den bliver også opdateret).

Så vælg den du bedst kan lide. Jeg kan personligt godt lide den måde empathy er integreret i f.eks. bruger-skift-knappen - i "tray-panel" øverst til højre.

Har du måske opgraderet fra 9.04 til 9.10 i stedet for at lave en frisk installation?
Bimb3r
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2008, 12:37

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af Bimb3r »

Det er netop hvad jeg har gjort ja ;) jeg tænkte at jeg ville skåne miljøet.. < og penge pungen her i jule tiden ;)
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af zob »

AHA! Så er grunden til at du har pidgin den at den var default i 9.04 og empathy er den nye default fra 9.10. Når du opgraderer afinstallerer den (af gode grunde) ikke programmer som er installeret på din computer. Det vil sige det du havde på 9.04 er fulgt med over.
Bimb3r
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. nov 2008, 12:37

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af Bimb3r »

Så er der jo en forklaring på det hele :)
Mange tak
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hvorfor er der to IM klienter fra starten ?

Indlæg af neglesaks »

Empathy er simplere og renere i brugerfladen.

Ulempen er at den kan mindr. Den kan brugerindstilles mindre, den understøtter ikke arkivoverførsler via ander end Jabber (?), og ikke (svjks?) understøtter OTR-kryptering af samtaler. Dette gør Pidgin, når man har installeret OTR-plugin.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.