Hej alle sammen,
Jeg er blevet ejer af en ipod touch, sjovt lille stykke legetøj og alt sådan noget.
Der er som kun et men, apples "program racisme" , eller hvordan vi skal kalde det.
Jeg købte den i god tro om at der fandtes alternativer til linux, hvor man ikke behøvede itunes.
Det byggede på jeg har set andre gøre det. Eneste problem, det er et halvt år og en del firmwire opdateringer siden.
Så nu omdage er vi tilbage på nul og skal bruge gode gamle itunes.
Well mit spørgsmål er om der er nogen der ude der har nogle ideer til hvordan man kan få itunes til at køre i Ubuntu?
Eller om der er nogen som kender til et program jeg tydeligvis har overset?
Jeg vil på forhånd gerne gøre klart at jeg ikke har til intention at lave den jail-broken . Eller på andre måder over træde nogle copyright ting, (så i behøver ikke bruge jeres tid på at skrive jeg bare kan gøre det)
Håber der er nogle der ude med en god ide.
Mvh kion.
Ipod / Itunes.
-
- Geografisk sted: Vesterbro
Re: Ipod / Itunes.
Hej
brug virtualbox. Det virker. Se howto om installation.
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
-
- Geografisk sted: Esbjerg
PVH skrev:Hej
Løsningen er jo kun gangbar såfremt man er i besiddelse af en gyldig Windows-licens.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Well. Har en gyldig licens den er bare i dk og jeg er i México det naeste halve aar . Men kan man beige virtuel box usen en fuldstandig reinstalo af sit system?
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Dit sidste indlæg giver ikke meget mening for mig. Hvis du spørger om du kan bruge Virtualbox uden at geninstallere systemet, så er svaret JA. Bare installer Virtualbox gennem Synaptic.
Du behøver ikke at have Windows-licensen på dig - bare du har installationsmedie og produktnøgle, så er du kørende.
Du behøver ikke at have Windows-licensen på dig - bare du har installationsmedie og produktnøgle, så er du kørende.
/Michael
---
---
-
Det var mit spørgsmål og efter at læse den gennem, eller bare lige kort skimte min besked endeligt kan jeg som godt forstå du ikke helt fik fat i den, må du undskylde
Men tak.
Men tak.
-
Well, jeg kan ikke få systemet til at genkende min ipod i xp gennem vbox....?
Ubuntu 9.10 og seneste version af vbox...?
Virker det for jer?
Hygge
Ubuntu 9.10 og seneste version af vbox...?
Virker det for jer?
Hygge
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Du mangler sandsynligvis at højreklikke på det lille usb-ikon nederst til højre under selve virtualbox-skærmen og sætte flueben i den/de usb-enheder som du ønsker at have tilgang til fra dit host-OS.
Desuden skal du installere den version af virtualbox som du kan downloade fra deres hjemmeside for at få usb-support, så vidt jeg ved. Jeg mener ikke at virtualbox-ose (den der ligger som standard i repos) har den feature.
Desuden skal du installere den version af virtualbox som du kan downloade fra deres hjemmeside for at få usb-support, så vidt jeg ved. Jeg mener ikke at virtualbox-ose (den der ligger som standard i repos) har den feature.
-
Super, det lyder som om der er håb forude....hvad med de "maskiner" jeg har installeret?
kan jeg på nogen måde undgå at skulle installere xp osv igen?
kan jeg på nogen måde undgå at skulle installere xp osv igen?
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Du behøver ikke installere XP igen. De ligger som du selv siger som virtuelle "maskiner" på din computer. Så længe du ikke sletter dem (og kan huske hvor de var), skulle du altid kunne grave dem frem med fremtidige versioner af både virtualbox, men også efter geninstallation af ubuntu såmænd.
-
Mhmm...så godt så langt.
Har installeret sun virtual box istedet for ose.
Jeg har nu usb ikonet i rammen udenom maskinen, når jeg højre klikker kan jeg se 3 firkanter
som jeg kan sætte flueben i, problemet er at jeg ikke kan sætte hak eller flueben!
Jeg har også været inde under indstillinger og prøve at tilføje ipod'en under usb-fanen.
Men lige lidt hjælper det?
Hygge,
Beat
Har installeret sun virtual box istedet for ose.
Jeg har nu usb ikonet i rammen udenom maskinen, når jeg højre klikker kan jeg se 3 firkanter
som jeg kan sætte flueben i, problemet er at jeg ikke kan sætte hak eller flueben!
Jeg har også været inde under indstillinger og prøve at tilføje ipod'en under usb-fanen.
Men lige lidt hjælper det?
Hygge,
Beat