Hardware ødelagt af Ubuntu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af Ivan »

Ja ja, overskriften passer da med hvad ekspedienten påstår.

http://consumerist.com/2009/12/geek-squad-wouldnt-honor-my-netbooks-protection-plan.html
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af Jimmyfj »

Intet nyt i det, selv om man naturligvis ikke kan kæmme alle ekspedienter over én kam. Men hovedparten af dem, der er i sådanne forretninger ved en smule om Windows, og intet om *nix. Egentligt lidt trist. For dem.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af Warhawk »

Jimmyfj skrev:Intet nyt i det, selv om man naturligvis ikke kan kæmme alle ekspedienter over én kam. Men hovedparten af dem, der er i sådanne forretninger ved en smule om Windows, og intet om *nix. Egentligt lidt trist. For dem.

Det er jo sandt nok :)

Men det er bestemt også meget trist for vores Linux community. For brugere som aldrig har prøvet Linux (generelt), men måske har set noget i TV eller læst noget i et blad/magasin, vil det da være skræmmende at spørge sådan et fjols om den nye computer kan køre Linux, og så få at vide, at så brænder den sammen og får ødelagt al hardware.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af neglesaks »

Warhawk skrev:
Jimmyfj skrev:Intet nyt i det, selv om man naturligvis ikke kan kæmme alle ekspedienter over én kam. Men hovedparten af dem, der er i sådanne forretninger ved en smule om Windows, og intet om *nix. Egentligt lidt trist. For dem.

Det er jo sandt nok :)

Men det er bestemt også meget trist for vores Linux community. For brugere som aldrig har prøvet Linux (generelt), men måske har set noget i TV eller læst noget i et blad/magasin, vil det da være skræmmende at spørge sådan et fjols om den nye computer kan køre Linux, og så få at vide, at så brænder den sammen og får ødelagt al hardware.


Enig; bladsmørere er gode til at lave skrækhistorier på meget tynde grundlag. Og her er det desværre Linux der er i sigtekornet.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af Ivan »

Det kunne dog være sjovt at prøve det modsatte, altså hvis der var noget hardware der var gået i udu på fx en eeepc 900 af dem med linux på, så installere in windows på den og bringe den til reperation og så se hvad der bliver sagt til det.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af cmay »

Det som problemet egentligt er at den forretning sælger en pakke som forbrugeren forventes at beholde som den er. på den måde kan de sikre sig at den garanti der gives også er gangbar.

for så vidt hvis man installere windows vista på en maskine som er givet med licens til windows XP med garanti burde den samme reaktion også forkomme.-

dog skal det siges at jeg tvivler lidt på at det ville være således i de fleste tilfælde men omvendt tror jeg oghså godt på at i samme øjeblik man piller det mindste ved den konfiguration man har købt sin kære licenser sammen med så ryger garantien.

Jeg har prøvet at købe noget computer som hvis man satte noget som helst andet I end det som plomben dækker over ville de ikke garanter noget som helst. heller ikke hvis Jeg installerede en nyere version af windows end lige xp havde jeg købt det med dengang.- mindes jeg ihvertfald var tilfældet med min nyeste deesktop.


jeg går udfra at hvis nogen folk tror at linux spolere deres hardware og hele PC er sandsyndligt fordi at enkle ekspedienter bliver kort for hovedet i deres forsøg på at forklare kunden at i samme øjeblik man ændre den købte konfiguration kan man ikke som sælger garantere noget reelt. og så vil de jo også gerne slippe for at give kunden penge tilbage for det meste ;)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
tiwar
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. nov 2009, 11:55

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af tiwar »

Det er vel egentlig ikke dumhed , når et geni udtaler sig, bare frakobling af hjernen.
Når man ikke ved en dyt om noget, så gentager man bare det man har hørt et eller andet sted.
Jeg kommer til at tænke på år 2000 katastrofen, svineinfluensa samt alle de biler der ville brænde sammen hvis man fjernede blyet fra benzinen.
Sidste nyt er at spørge skoleelever om de kan arbejde i Open Office eller om det dog ikke er besværligt? Hvad svarer de søde små som ikke ved noget om IT? Det er lidt nyt og dermed farligt, og så er det lettere at frasige det, Sådan reagerer forældrene også, så hvorfor skulle ungerne ikke?
Der var engang en undersøgelse der konkluderede at alle malere var dumme. Det var i hvert fald ikke malingens skyld de fik det der malersymdrom. Det var et geni der udtalte sig - så tag dem med et gran salt - genierne - de aner ikke hvad de snakker om. De gentager bare noget de har hørt et eller andet sted - og når man gentager noget ofte nok, så er det lige pludselig det der er den eneste sandhed.
Ham ekspedienten burde klubben vel egentlig forære et Linuxkursus, det kunne jo være han stod til at redde.
Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af Kantastisk »

der var da en historie om en distro i beta (var det 8.10?), der rent faktisk kunne wipe en eller anden rom-chip permanent på et atheros-bundkort. det fik en sticky-tråd på ubuntuforums, kan jeg huske. stur, stur alarm...
det var selvfølgelig en beta, som folk selv vælger at 'løbe risikoen' med. men hvor mange var mon klar over, at risikoen potentielt også gjaldt deres hardware? det blev de i hvert fald.

Tilsvarende var der også en del bekymring for nogle år siden, da man snakkede om, at open office som standard gemte til harddisken hvert 15. minut (eller lidt mere, ka ikke huske det), hvilket kunne koste en hel del harddisk cyklus'er i tidens løb og forkorte drevets levetid betydeligt.

så nej, i direkte forstand kan en officiel linux-distro nok ikke brænde hardware af, men det gavner vidst stadig at tænke sig om og følge med i, hvad folk går og snakker om...
dixi
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af zob »

Jeg har til gengæld lige smadret firmware på min gamle zen micro, da jeg forsøgte at opdatere firmware. Creative havde åbenbart ikke taget med i beregningen at windows media player version 10+ ødelagde deres firmware update tool. Tricket skulle være at finde en gammel windows maskine med media player 9 eller ældre. Jeg leder stadig (og creative zen micro er stadig død).
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hardware ødelagt af Ubuntu

Indlæg af soundpartner »

zob skrev:Jeg har til gengæld lige smadret firmware på min gamle zen micro, da jeg forsøgte at opdatere firmware. Creative havde åbenbart ikke taget med i beregningen at windows media player version 10+ ødelagde deres firmware update tool. Tricket skulle være at finde en gammel windows maskine med media player 9 eller ældre. Jeg leder stadig (og creative zen micro er stadig død).

sådan en har jeg da vist stående der ikke har været booted i ca 2 år (altså windowsmaskine med gammel medieplayer )
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede