Efter den automatiske Karmic updatering, hvor Ubuntu skal restartes, kan jeg ikke logon med det sædvanlige bruger / password
Har også prøvet logon med root / password ( samme som det 'sævanlige')
Har fundet et tip på http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... rd+recover
Tippet anbefaler at 'hit ESC når GRUP starter (se pasted længere nede), men det virker ikke - den fortsætter med at boote.
PT er jeg logget på via min USBstik med Xubuntu, under Places kan jeg ikke se min harddisk med Karmic,
jeg har en anden hardisk med ubuntu 9.04 installeret, som kan installeres i anden diskbay ( thinkpad T400),
men har endnu ikke prøvet om denne kan 'se' Karmic disken.
Nogen der har andre ideer.....
'pasted':
Re: Why no setup for administrative privilege password
You may not have been added to the "/etc/suders" file, that controls sudo access.
follow these steps to check and correct the issue.
Restart your computer, and hit esc when grub loads. Select the recovery option.
then type:
"cat /etc/sudoers"
At the end you should see:
%admin=ALL(ALL) ALL
if you already see that add
username ALL=(ALL) ALL
replace username with your username.
with "nano /etc/sudoers" save and exit by pressing ctrl-x then enter.
then type exit, and you computer should continue booting. and you issue should be fixed.
logon password corrupted efter Karmic update
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: logon password corrupted efter Karmic update
Det er et skud i tågen, men når du ønsker at installere noget på en live-CD-session bruger udviklerne "root", uden anførselstegn, som adgangskode. Det er et forsøg værd, men jeg tør ikke garantere at det virker.
Altså login=Brugernavn / root.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Det er et skud i tågen, men når du ønsker at installere noget på en live-CD-session bruger udviklerne "root", uden anførselstegn, som adgangskode. Det er et forsøg værd, men jeg tør ikke garantere at det virker.
forstår ikke helt, har prøvet på anden maskine at logon med sædvanlige brugernavn og psw 'root', det kan jeg ikke
-
sbo skrev:Jimmyfj skrev:Det er et skud i tågen, men når du ønsker at installere noget på en live-CD-session bruger udviklerne "root", uden anførselstegn, som adgangskode. Det er et forsøg værd, men jeg tør ikke garantere at det virker.
forstår ikke helt, har prøvet på anden maskine at logon med sædvanlige brugernavn og psw 'root', det kan jeg ikke
Har nu installeret Karmic på anden disk og importeret profilerne fra den fejlende, så problemet er 'løst'.
Men ellers tak for dit tip.