Jeg bruger til daglig Excel ret meget på arbejdet, men derhjemme har jeg ikke brug for et dyrt regneark, så OOC er fint til min Ubuntu.
En ting ved Calc irriterer mig dog rigtigt meget, og det er funktionen, hvor man står på en celle og derefter trykker delete for at slette indholdet. I Excel slettes indholdet bare, men i Calc kommer der en popup, hvor jeg skal svare på om det er format, formler og lign. jeg vil slette. Det ret irriterende at skulle udføre to tastetryk for at rydde en celle, når man er vant til et tryk.
Er der nogen der har en løsning/et trick til, hvordan man undgår den popup, og cellen blot bliver ryddet i første tryk på delete?
På forhånd tak.
Open Office Calc - slet indhold af celle (LØST)
-
- IRC nickname: PeterBN
Open Office Calc - slet indhold af celle (LØST)
Senest rettet af PeterBN 17. dec 2009, 20:14, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Open Office Calc - slet indhold af celle
Hej Peter,
Prøv kun at taste Del (delete), i stedet for backspace. Det burde virke
/smeden
/smeden
-
- Geografisk sted: Odense
Smeden skrev:Hej Peter,
/smeden
Jeg vil mene at det er omvendt.
Dvs. at man skal trykke på Backspace i stedet for Del
Mvh Simon
-
Tak for jeres enslydende forslag med omvendt fortegn
Jeg var ikke klar over, at der var forskel på backspace og delete i denne sammenhæng. Er ret sikker på, at jeg plejer at bruge delete, så jeg vil da lige prøve backspace i aften, når jeg kommer hjem
Jeg var ikke klar over, at der var forskel på backspace og delete i denne sammenhæng. Er ret sikker på, at jeg plejer at bruge delete, så jeg vil da lige prøve backspace i aften, når jeg kommer hjem
-
- Geografisk sted: Esbjerg
elkoger skrev:Jeg vil mene at det er omvendt.
Dvs. at man skal trykke på Backspace i stedet for Del
Og det er også sådan det forholder sig. Backspace sletter indhold i en celle, men lader formateringen være. Delete kan f.eks. fjerne hele cellen, inkl. formatering.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Re: Open Office Calc - slet indhold af celle (LØST)
Og jeg siger mange tak for hjælpen! Har lige testet det og sørme om ikke I havde ret