Tysk mobilt bredbånd o2 virker men MEGET dårligt? (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Tysk mobilt bredbånd o2 virker men MEGET dårligt? (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Kæresten sidder i Tyskland og har problemer med at få sit net til at virke ordentligt, og som sædvanlig får man den typiske besked når man kontakter kundeservice "Ahh du køre linux, vi kan desværre ikke hjælpe dig før du har købt Windows" - Direkte opfordring til hæleri.

Nå, men vi kan ikke rigtigt få det til, hun får 60kbit sek ned og 25 op, og det skulle være MEGET højere. Ved dog ikke helt præcist hvor meget, men mener det er mindst en 1Mbit/256 forbindelse.

Jeg har så læst et eller andet sted (Nu kan jeg ikke finde det igen, typisk), om at det kunne have noget med ens PPP indstilninger at gøre?

Jeg har derfor været inde og kigge på dette, men det er jo ikke til at blive klog på hvad der er hvad?

Er der nogen der kan hjælpe os her, så vil min kæreste blive rigtigt glad, og det er jo trods alt jul snart! :-D

På forhånd tak! :-)
Senest rettet af Spotten 13. jan 2010, 02:05, rettet i alt 1 gang.
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Re: Tysk mobilt bredbånd o2 virker men MEGET dårligt?

Indlæg af karl »

Har du prøvet med "Open dns". Det har virket for mig, da jeg havde problemer med hastigheden på nettet.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
Spotten

Indlæg af Spotten »

karl skrev:Har du prøvet med "Open dns". Det har virket for mig, da jeg havde problemer med hastigheden på nettet.
Hilsen
Karl

Hvad er Open DNS?

EDIT: Det er forresten Ubuntu 9.04 32 bit hun bruger. Hun har ikke haft mulighed for at opdatere pga det dårlige net.
karl

Indlæg af karl »

Hej
Her er et link: https://www.opendns.com/start/
Klik på fanebladet "solutions" og derefter på "Start using open DNS"
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

OpenDNS vil helt sikkert være vejen frem, men det er så ikke nogen magisk løsning som løser alt. Det der i høj grad også spiller ind er signalet fra sendemasten. Er der mange samtidige brugere vil hastigheden falde drastisk, dette kan du ikke ændre på. Det er så et spørgsmål om kapacitet.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Spotten

Indlæg af Spotten »

Mange tak til jer begge, men forstår ikke hvad det skulle gøre godt for?

Det har vel ikke noget med hendes net at gøre? Det burde vel virke uden "OpenDNS"?

På forhånd tak.
karl

Indlæg af karl »

Nej, der kan være mange andre årsager til nettets hastighed. Det var blot et løsningsforslag, som jeg selv har haft glæde af.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Jeg tror også at det godt kan skyldes dårligt signal. Hun kunne måske prøve at flytte computeren (måske et andet sted i byen for at teste) og/eller købe en usb-forlængerledning, så hun kan hænge modemet op i vinduet for eksemel.
Mvh Simon
Spotten

Indlæg af Spotten »

Ok, vi må se på det så! :-)

Tak for hjælpen.

EDIT:

Jeg kan forresten sige det SIM kort hun har, det sidder i selve maskinen da hun ikke kan få det USB modem til at virke i 9.04, det virkede dog fint med kortet siddende i selve maskinen i 9.10 også, men systemet gik ned og hun havde kun mulighed for at installere 9.04 da hun ikke havde 9.10 på skive da det gik galt, og ikke kunne hente det pga det dårlige net.

Ved ikke om det har noget at sige? Hun ejer en Lenovo Thinkpad R400

På forhånd tak.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Spotten skrev:Ok, vi må se på det så! :-)

Tak for hjælpen.

EDIT:

Jeg kan forresten sige det SIM kort hun har, det sidder i selve maskinen da hun ikke kan få det USB modem til at virke i 9.04, det virkede dog fint med kortet siddende i selve maskinen i 9.10 også, men systemet gik ned og hun havde kun mulighed for at installere 9.04 da hun ikke havde 9.10 på skive da det gik galt, og ikke kunne hente det pga det dårlige net.

På forhånd tak.

Hejsa,

Jeg tror at det har minimal betydning. 9.10 fungerer bedre end 9.04 på mange områder, og måske især på netværksområdet. Men igen, så dårlig er 9.04 jo heller ikke.

Hendes hardware er helt i top :D
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Spotten

Indlæg af Spotten »

Warhawk skrev:
Spotten skrev:Ok, vi må se på det så! :-)

Tak for hjælpen.

EDIT:

På forhånd tak.

Hejsa,

Jeg tror at det har minimal betydning. 9.10 fungerer bedre end 9.04 på mange områder, og måske især på netværksområdet. Men igen, så dårlig er 9.04 jo heller ikke.

Hendes hardware er helt i top :D

Ja, maskinen fejler absolut ingenting! :-) Skøn bærbar! :-)

Vi er ved at finde ud af det DSN server ting der, men troede man skulle bruge udbyderens DNS?
Spotten

Indlæg af Spotten »

En anden ting, da hun havde 9.10 64 bit, virkede hendes net meget bedre end det gør nu, så vi har en mistanke om det kan være noget med det at gøre?

På forhånd tak.

EDIT: Virker ikke til det med Open DNS hjalp noget som helst. Desværre.