Hejsan
Er lige begyndt på HF og skal i matB bruge et program der hedder TI interactive, men har haft lidt bøvl med at få skidtet til at funke.
-Under installationen kommer en fejmelding hvor den siger at "Winecustomcalla15" er invalid eller missing. -Første gang jeg prøvede at fikse det hjalp det at ændre rettighederne på filen fra read only til read and write, men fik så ikke færdiginstalleret programmet. -Her anden gang jeg prøver står filen så stadig til read and write, men jeg får så samme fejlmelding som i starten.
Har været inde og læse en del indlæg andre steder om at kunne sætte det op med crossover og wine men det ser dæleme kompliceret ud, -håber der er en der kn give en udførlig guide, -det ku dælme være dejli.
Vh
og go weekend:)
-Okay ny info hehe
Lige efter jeg vr færdig med dette indlæg poppede resten af installationsprogrammet lige pludselig op, og jeg fik installeret programmet. -Nu er problemet bare at jeg ikke kan få lortet til at køre, -der sker simpelhen INTE når jeg i wine menuen vælger programmet. -Timeglas ikonet kører og kører og så sker der bare ikke mere før det går væk igen.
Anyone
TI interactive -LØST
-
- Geografisk sted: Sdr jylland
TI interactive -LØST
Senest rettet af fretplay 20. dec 2009, 14:16, rettet i alt 1 gang.
-
Re: TI interactive
Hvis du har plads til det kan du gøre flg, men det indebærer at din harddisk bliver partitioneret, og at der lægges win ind. Dog med den foredel at det ikke ligger så
fast som ved en alm installation.
-Dette kræver dog at du har en windows cd-rom liggende, som du kan bruge til installationen.
1 -gå ind i synaptic package management
2 -Søg efter Virtual box
3 -Installer Virtual box -(marker firkanten for installation og tryk apply)
4 -Kør Virtualbox
-I Virtualbox kreerer du så en ny partition, -smækker en win-cd i og installerer det. -Herefter kan du køre programmet som en ny maskine inden i Ubuntu. -Ved godt det ikke er optimalt, men det er den eneste måde at jeg har kunne få det til at fungere på.
-Det meste i virtualbox gir sig selv, så vil ikke give nærmere forklaring på det.
-Når du engang er færdig med at bruge programmet, kan du så bare afmontere den virtuelle maskine igen, og samle partitionen.
Vh -og håber det hjælper
fast som ved en alm installation.
-Dette kræver dog at du har en windows cd-rom liggende, som du kan bruge til installationen.
1 -gå ind i synaptic package management
2 -Søg efter Virtual box
3 -Installer Virtual box -(marker firkanten for installation og tryk apply)
4 -Kør Virtualbox
-I Virtualbox kreerer du så en ny partition, -smækker en win-cd i og installerer det. -Herefter kan du køre programmet som en ny maskine inden i Ubuntu. -Ved godt det ikke er optimalt, men det er den eneste måde at jeg har kunne få det til at fungere på.
-Det meste i virtualbox gir sig selv, så vil ikke give nærmere forklaring på det.
-Når du engang er færdig med at bruge programmet, kan du så bare afmontere den virtuelle maskine igen, og samle partitionen.
Vh -og håber det hjælper
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Det er ikke min oplevelse at man reelt partitionerer sin harddisk ved at oprette en partition i virtualbox. Det er blot et virtuelt drev og den kommer til at ligge et sted på harddisken som en .vdi-filen eller noget i den retning.
Men ellers vil jeg give dig ret i at det sikkert er den bedste måde at løse problemet på. Det er i øvrigt overraskende hvor godt den slags virtuelle installationer kan køre.
Så vidt jeg ved er der f.eks. ikke usb-understøttelse i den open source udgave der ligge i repos (virtualbox-ose). Hvis man skal bruge det skal man have fat i closed source udgaven fra hjemmesiden: http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
Men hvis du ikke har brug for det er det installeret blot ved at skrive
Men ellers vil jeg give dig ret i at det sikkert er den bedste måde at løse problemet på. Det er i øvrigt overraskende hvor godt den slags virtuelle installationer kan køre.
Så vidt jeg ved er der f.eks. ikke usb-understøttelse i den open source udgave der ligge i repos (virtualbox-ose). Hvis man skal bruge det skal man have fat i closed source udgaven fra hjemmesiden: http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
Men hvis du ikke har brug for det er det installeret blot ved at skrive
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install virtualbox-ose
-
okay -måindrøme at jeg ikke har leget så fandens meget med virtual box, men syns bare den skrev at denpartitionerede hdd, men det kan jo meget vel være at den gør som du siger, eftersom resten af programmet jo kører som en virtuel maskine. -Syns også at det kører forholdsvis problemfrit.
men ville da gerne hører fra ham der oprettede tråden om han har kunnet bruge dette til noget.
men ville da gerne hører fra ham der oprettede tråden om han har kunnet bruge dette til noget.
-
hold kæft mand det sg da mig selv der har oprettet tråden mand, -hvor langsom har man lov at være hehe. -Det må være al den sne der gør mig blind hehe
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: TI interactive -LØST
Ja. Må indrømme at jeg også var ret forvirret da jeg svarede, fordi dit andet indlæg lignede et svar på en anden persons første indlæg. Men jeg tror jeg endte med at forstå det som om at du mente at have fundet en løsning, og nu skrev det ind i tråden som et slags svar, hvilket jo i virkeligheden er en god praksis. Men det var lidt underligt... Pas på når du kører hjem gennem sneen til jul...
-
Re: TI interactive -LØST
jo tak hehe