Installation af grafikdriver og opsætning af projektor.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
FrederikRS
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation af grafikdriver og opsætning af projektor.

Indlæg af FrederikRS »

Hvis du finder ud af en brugbar løsning, vil du så ikke smide svaret?

- Frederik
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

XuZeM skrev:Hvis du finder ud af en brugbar løsning, vil du så ikke smide svaret?

- Frederik

Jo, self, men det bliver tidligst i næste uges weekend (12. og 13. december 2009 at jeg laver tests på testmaskinen)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
FrederikRS

Indlæg af FrederikRS »

Hej.

Fandt du ud af noget her i weekenden?

- Frederik
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

XuZeM skrev:Hej.

Fandt du ud af noget her i weekenden?

- Frederik

Det er så besværligt at det er nemmere at reinstallere. Da du har fundet ud af at der er en 64-driver skulle du måske installere 64-bit versionen af Karmic Koala (Ubuntu 9.10).

Meget vigtigt: Straks du har installeret, så kør System > Administration > Opdateringshåndtering. (Der er mange opdateringer efterhånden.), og genstart så. Du må under ingen omstændigheder installere nogle drivere før Opdateringshåndtering har kørt, er færdig med installationen, og du har genstartet computeren.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
FrederikRS

Indlæg af FrederikRS »

Jeg har kigget lidt på driveren jeg har fundet:

Driver:
http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Legacy/Pages/radeon_linux.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.2&lang=English

Guide:
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/linux/linux_cat92-inst.pdf

Det ser ud til, at den burde virke på¨både en 32 og 64 bit version, men i guiden står der, at driveren er tiltænkt "Red Hat Enterprise Linux suite" og "Novell/SuSE product suite"

Er det så helt umuligt at installere den på Ubuntu? og skal der installeres andet før eller gøres andre forberedelser inden driveren kan blive installeret?

- Frederik
FrederikRS

Indlæg af FrederikRS »

hov... Det var installationsguiden til version 9.2, men under release notes

https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/linux/catalyst_93_linux.pdf

Står der af hvad jeg lige kan se, at Ubuntu også skulle være supported?