Sidder pt. hos en kammerat og kan ikke logge på hans trådløse netværk, da hans families password indeholder bogstavet "å".
Efter at have indtastet kodeordet, prøver ubuntu at forbinde, men feltet hvori koden skrives popper bare op igen.
Har prøvet at downloade Wicd network manager, men heller ikke det kunne forbinde til det trådløse netværk.
Der er ingen problemer i at forbinde til trådløse netværk med WPA koden der ikke indenholder bogstavet "å"
Nogle der kender til problemet, eller har et forslag til en workaround?
Trådløst netværk - WPA password med "å"
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Trådløst netværk - WPA password med "å"
Dines skrev:Sidder pt. hos en kammerat og kan ikke logge på hans trådløse netværk, da hans families password indeholder bogstavet "å".
Efter at have indtastet kodeordet, prøver ubuntu at forbinde, men feltet hvori koden skrives popper bare op igen.
Har prøvet at downloade Wicd network manager, men heller ikke det kunne forbinde til det trådløse netværk.
Der er ingen problemer i at forbinde til trådløse netværk med WPA koden der ikke indenholder bogstavet "å"
Nogle der kender til problemet, eller har et forslag til en workaround?
Der er meget usmart at bruge bogstaver, som ikke findes i det engelsk/amerikanske alfabet. Hvad med bare at skifte det kodeord til at indeholde tegn fra det engelske alfabet?
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Som sagt er det ikke mit eget netværk.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Dines skrev:Som sagt er det ikke mit eget netværk.
Det fik jeg fat i, men hvis man spørger meget pænt ...
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hehe ville nu hellere finde en anden løsning