laoshi skrev:De pågældende pakker findes ikke i ubuntus repositories, som du vil kunne se, hvis du åbner Synaptic og søger på kompozer, hhv. audacity.
Jeg stoler på dig. Jeg er så ny, at jeg ikke ved hvad/hvor
Ubuntus repositories er. Betyder det at der ikke findes danske sprogpakker til disse to populære programmer? Det lyder underligt, synes jeg.
laoshi skrev:I almindelighed får du sprogunderstøttelse til dine installerede programmer ved at gå til System > Administration > Sprogunderstøttelse hvor du vælger sprog for 'Menuer og Vinduer' og 'opstart og login' - så får du automatisk hentet de danske sprogpakker (hvis du altså vælger dansk!) som dine installerede programmer henter deres sprogoplysninger fra.
Jeg gik ind for at checke mine indstillinger. Det viste sig at der "hang" nogle uinstallerede dele af noget sproghaløj for Thunderbird, Sunbird og et tredie, som jeg ikke husker. Dem gav jeg tilladelse til at installere.
Mine indstillinger var som det anbefalede, dansk/dansk. En opstart af Kompozer bragte ikke en dansk brugerflade for dagen, så nogen automatik for alle programmer er der åbenbart ikke tale om - eller hyr?