VLC problem MPEG AAC Audio. Karmic.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
BrittaP

VLC problem MPEG AAC Audio. Karmic.

Indlæg af BrittaP »

Jeg får denne fejl når jeg vil streame:

Streaming / Transcoding failed:
It seems your FFMPEG (libavcodec) installation lacks the following encoder:
MPEG AAC Audio.

Jeg hopper så hen til Christians guide på http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... tall%20vlc og begynder at følge den slavisk. D.v.s. allerførst for at begynde helt forfra:

sudo rm -rf ~/.config/vlc && sudo apt-get purge -y vlc && sudo apt-get install -y vlc vlc-plugin-pulse mozilla-plugin-vlc && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y

Dernæst:

sudo apt-get install -y vlc vlc-plugin-pulse mozilla-plugin-vlc && sudo apt-get purge -y totem-mozilla && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y

og

sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree msttcorefonts non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 gnome-splashscreen-manager gparted ntfsprogs startupmanager bum compizconfig-settings-manager emerald sysinfo powertop smartmontools hddtemp

Så skulle den ged være barberet. Jeg prøver at streame igen, men får atter:
Streaming / Transcoding failed:
It seems your FFMPEG (libavcodec) installation lacks the following encoder:
MPEG AAC Audio.

Hvad har jeg overset?

Og al denne ballade fordi jeg ikke kunne huske navnet på et produktionsselskab jeg hørte omtalt i tv-avisen i aftes, og derfor ville gense den, men af en eller anden grund kan jeg heller ikke se den direkte fra dr.dk - hvad det så skyldes ved jeg ikke.

På forhånd tak,
Britta, som vist har en dårlig ubuntu-morgen.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: VLC problem MPEG AAC Audio. Karmic.

Indlæg af Jimmyfj »

Har du sat repos for Medibuntu? Hvis ikke, så kan du gøre det ved hjælp ad denne officielle side:

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Jeg bruger selv dette repos. til hver ny installation, jeg laver, og sammen med kommandoen:

Kode: Vælg alt

sudo atp-get install ubuntu-restricted-extras

i en terminal har jeg ingen problemer med at se dr.dk, TV2 og andet på min Ubuntu-boks.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg tror at Jimmy har fat i det rigtige, men hvis du læser "trin for trin guide" som jeg henviser til (den som thj01 har skrevet), står ubuntu-restricted-extras og Medibuntu også med, det er følgende kommando du ser ud til at have glemt :

Kode: Vælg alt

gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
BrittaP

Indlæg af BrittaP »

Nope :( Installerede stort set alle pakker der findes på internettet, inkl. Jeres forslag, selvfølgelig, men no go. Jeg får ikke tid til at kigge mere på det før søndag (pokkers til julefrokost, arbejde m.m.), men jeg håber at I vil 'holde mig i hånden' igen. Tak for hjælpen :)

Britta