hvordan opsæter man symbolic links eller "symlinks luket

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tola5

Re: hvordan opsæter man symbolic links eller "symlinks

Indlæg af tola5 »

Hej er lidt usiker på om jeg misfårstår noget er det den her komando du vil have jeg skal skrive cat /etc/fstab så får jeg

# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid -o value -s UUID' to print the universally unique identifier
# for a device; this may be used with UUID= as a more robust way to name
# devices that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
proc /proc proc defaults 0 0
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=0c098b12-bf83-481d-b58d-10f2a5103634 / ext4 errors=remount-ro 0 1
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=1caf10b8-7a2c-4812-b9f3-7d94f2880591 none swap sw 0 0
/dev/scd0 /media/cdrom1 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0

prøvet lige af sæte det op som besrkavet af laoshi på selve HDD som ubuntu liger på som er EXT4, og sker det same, var fordi jeg overvejet af gå helt væk fra windows til min lager server. så kune jeg lieg så godt formetere dem til EXT4 eller hvad der er best, når jeg alige vil skal lave backup næste gang.
tola5

Re: hvordan opsæter man symbolic links eller "symlinks

Indlæg af tola5 »

fant lige en som have lidt same problem der viker det med SMB så teste lige mit system link viker fint over SMB, men skal være over NFS det er alser lokalt jeg deler på HDD hvor ubuntu liger. prøvet så med mine NTFS over smba og det viket dog kun på windwos 7 maskinen men ikke popcorn houre der kan mapen slet ikke ses værken i SMB eller NFS under NFS kan jeg dog nu se mapen med symlinks, men jeg kan ikke få afgang til den håber det giver lidt hjælp til hvad det kan være det. var den her trod jeg fant, fårstår dog ikke helt så meget af det http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=297990 det er vis for inveklet håber andre måske får noget ud af det :)