Firefox kuk i. Løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Niels2g

Firefox kuk i. Løst

Indlæg af Niels2g »

Hej. Min kone har fået et mærkeligt problem med Firefox, mener det er kommet efter en opdatering?.
Det er Ubuntu 9,10 med Firefox 3,5, som iøvrigt har kørt upåklageligt til nu,men nu er det slut.
Hver gang FF. startes kommer der en meddelelse om at indtaste HOVEDADGANGSKODEN?.
Denne kode har aldrig været i brug, så jeg forstår ikke rigtig problemet.
Har prøvet at ændre hovedadgangskoden, ja. hvordan gør man det, man skal først indtaste den oprindelige kode, som man ikke kender fordi, den har aldrig været i brug.
I indstillinger - sikkerhed- hovedadgangskode er der sat flueben (ikke af mig) og prøver man at fjerne det kommer beskeden igen om at indtaste hovedadgangskoden.
Har prøvet at af installere - FF - i synaptic til fuldstændig fjernelse og derefter installeret igen.
Problemet er der stadig efter install.
På min egen pc. med sammer OS og samme FF er der ingen problemer.
Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Arne
Senest rettet af Niels2g 9. dec 2009, 00:19, rettet i alt 1 gang.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Firefox kuk i.

Indlæg af Stra »

Hvad sker der hvis du går i steder/hjemmemappe trykker Crtl+H og finder mappen .mozilla og prøver at give den et andet navn fx .mozillabackup.

Blev du så fri for koden?

Hvis ja, kan du ændre den tidligere mappe tilbage (først slette den nye .mozilla), eksportere dine bogmærker, hvis de skal gemmes og fjerne .mozilla igen.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa, måske er koden blevet sat ved en fejltagelse? Men det kan vi hurtigt gøre noget ved.

I Firefox skriver du i addressefelter

Kode: Vælg alt

chrome://pippki/content/resetpassword.xul

Du accepterer så og herefter nulstilles hovedadgangskoden. Bemærk dog, at hvis Firefox har husket passwords så slettes disse sammen med hovedadgangskoden.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Niels2g

Indlæg af Niels2g »

Hej igen.
Alting virker igen, kopierede teksten ind i adressefeltet og godkendte.
Virkede ikke i første omgang - genstartede så Firefox - hjalp ikke, genstartede Ubuntu og så virkede det hele.
Mange tak for hjælpen og et hurtigt svar.
Nu kan fruen sove trygt.
med venlig hilsen. Arne