Din Win 7 skal have en primær partition. Så vil jeg foreslå at swap og /home laves som primære partitioner.
/boot og / laves som logiske partitioner. Det er jo nemt, ikke?
Win 7 skal installeres først - så Ubuntu bagefter.
9.10 64bit og win 7 64bit LØST
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: 9.10 64bit og win 7 64bit
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Warhawk skrev:Din Win 7 skal have en primær partition. Så vil jeg foreslå at swap og /home laves som primære partitioner.
/boot og / laves som logiske partitioner. Det er jo nemt, ikke?
Win 7 skal installeres først - så Ubuntu bagefter.
Jeg tror lige jeg skal sove inden det her giver mening
Som jeg forstod det før, kunne min home være mit data-partition ?
-
- Geografisk sted: Esbjerg
icecold skrev:Jeg tror lige jeg skal sove inden det her giver mening
Som jeg forstod det før, kunne min home være mit data-partition ?
Okay, i morgen ser du på det med friske øjne og så giver det forhåbentlig mening
Ja, din /home kan fint være din data-partition.
/Michael
---
---
nå.
Jeg kan af ukendte årsager ikke installere win7 på mine sata diske. Nvidia's drivere til sata portene vil ikke installeres under installationen af win7 og så kommer jeg ikke videre (asus a8n-e MB med nforce4 chipset.)
Jeg troede lige jeg skulle teste det med den større hastighed i win også. Det må blive når der kommer nogle flere kr på kontoen igen.
Så jeg må være lidt kreativ imorgen.
Installere win7 på ata disken og så få pcen til at boote fra sata'en og smide ubuntu på den. jeg skal lige regne ud hvordan mine diske skal stå i rækkefølge i bios for at det skal lykkes.
Jeg kan af ukendte årsager ikke installere win7 på mine sata diske. Nvidia's drivere til sata portene vil ikke installeres under installationen af win7 og så kommer jeg ikke videre (asus a8n-e MB med nforce4 chipset.)
Jeg troede lige jeg skulle teste det med den større hastighed i win også. Det må blive når der kommer nogle flere kr på kontoen igen.
Så jeg må være lidt kreativ imorgen.
Installere win7 på ata disken og så få pcen til at boote fra sata'en og smide ubuntu på den. jeg skal lige regne ud hvordan mine diske skal stå i rækkefølge i bios for at det skal lykkes.
Så fik jeg installeret ubuntu 64 bit.
men win vil ikke ind i 64 bit version. så det må forblive 32.
men der er godtnok alligevel en del forskel på sata og ide drevene
tak for jeres hjælp
men win vil ikke ind i 64 bit version. så det må forblive 32.
men der er godtnok alligevel en del forskel på sata og ide drevene
tak for jeres hjælp