I Ubuntu 9.04 var det ikke noget problem, at afspille mine egne DVD brændt på min DVD recorder, men nu kan VLC ikke.På Vista vil den gerne.(samme optagelse fra TV2 søndag:Eragon) Mangler der et eller andet 'lib?
Totem vil heller ikke,men Gnome-mplayer afspiller den straks.
Så mit spørgsmål er: Har VLC ikke de samme "evner" på Linux/Ubuntu som på windows?
Afspilning af "hjemmebrændte" dvd med VLC Løst
Afspilning af "hjemmebrændte" dvd med VLC Løst
Senest rettet af mkesdk 12. dec 2009, 12:19, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Afspilning af "hjemmebrændte" dvd med VLC
Hejsa,
Måske har du ikke fået installeret de nødvendige codecs?
Du skal bruge ubuntu-restricted-extras
Så skal du have Medibuntu softwarekilder tilføjet
Nu da Medibuntu er tilføjet skal du have installeret libdvdcss2
Så burde du kunne afspille DVD'erne.
Måske har du ikke fået installeret de nødvendige codecs?
Du skal bruge ubuntu-restricted-extras
Så skal du have Medibuntu softwarekilder tilføjet
Kode: Vælg alt
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/ lsb_release -cs.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
Nu da Medibuntu er tilføjet skal du have installeret libdvdcss2
Så burde du kunne afspille DVD'erne.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Tak men har alle "restricted" codecs. W32 og libdvdcss2. Men det er jo ikke en "købe"dvd med kopibeskyttelse. Medibuntu er oz tilføjet som softwarekilde. Det er ik' det store problem, bruger jo så bare gnome-mplayer, men troede at i modsætning til Windows er alle 'lib og codecs delt, altså intet program har monopol på dem
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Scary.
2 stk Michael fra Esbjerg. Mon I deler codecs?
-
- Geografisk sted: Esbjerg
zob skrev:Scary.
Jeps, det er fandeme uhyggeligt
Tja, det gør vi jo teknisk set, idet vi henter fra samme sted
/Michael
---
---
-
- Geografisk sted: Køge
mkesdk skrev:Tak men har alle "restricted" codecs. W32 og libdvdcss2. Men det er jo ikke en "købe"dvd med kopibeskyttelse. Medibuntu er oz tilføjet som softwarekilde. Det er ik' det store problem, bruger jo så bare gnome-mplayer, men troede at i modsætning til Windows er alle 'lib og codecs delt, altså intet program har monopol på dem
AFAIK, så bruger Mplayer og af-arter (gnome-mplayer, mplayer etc.) W32 codecs (på 64-bit er det w64 codecs), VLC bruger sin egne codecs (afhængig af hvordan den man compiler VLC, men mange af formaterne er åbne).
Har fundet fejlen. VLC "autogenkender" simpelthen ikke DVD-drevet på min pc, men efter manuel indstilling afspiller den gerne mine "hjemmebrændte"
Så Løst men tak for hjælpen
Så Løst men tak for hjælpen