Hej,
jeg har et problem med OO. Hvis jeg downloader et dokument og gemmer det på min maskine, kan jeg ikke gemme det, hvis jeg laver kommentarer i det. Det lukker ned så snart jeg prøver. Nogen forslag?
Venlig hilsen Kristian
Kommentarer i OpenOffice (LØST)
-
Kommentarer i OpenOffice (LØST)
Senest rettet af Kristianlybaek 7. dec 2009, 20:18, rettet i alt 1 gang.
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
Lenovo Thinkpad T430
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Re: Kommentarer i OpenOffice
Hvilke version af OpenOffice bruger du, og hvad er det for et type dokument, du forsøger at gøre det med (.odt, .doc, .docx etc)?
Har du eventuelt et link til dokumentet, så vi kan prøve det hos os selv?
Har du eventuelt et link til dokumentet, så vi kan prøve det hos os selv?
-
Jeg bruger den medfølgende version til 9.10 som vist hedder 3.10. Det er et .doc-dokument. Det er et dokument fra nogle medstuderende, så det er ikke sikkert de ville synes om, at det blev lagt ud så alle havde adgang til det.
Det er også sket med andre dokumenter, men bliver som sagt først et problem, når jeg laver kommentarer og forsøger at gemme det igen.
Venlig hilsen Kristian
Det er også sket med andre dokumenter, men bliver som sagt først et problem, når jeg laver kommentarer og forsøger at gemme det igen.
Venlig hilsen Kristian
Lenovo Thinkpad T430
Lenovo Thinkpad T430
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Nej, det kan jeg godt forstå, de ikke ville bryde sig om.
Men vi behøver alligevel heller ikke fremprovokere fejlen. Jeg kan se i Launchpad, Ubuntus bug-styringssystem, at det åbenbart er en kendt fejl i Ubuntu 9.10.
Den har fået prioritet High hos Ubuntu-folkene, så der arbejdes på at finde en løsning på det.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/457220
Du kan gemme dokumentet i alle andre dokumenttyper end .doc, og det vil virke fint. Men hvis dine medstuderende bruger MS Office 2003, så er der jo desværre ikke så mange andre muligheder. Hvis de har OpenOffice eller MS Office 2007, kan du gemme i enten .odt eller .docx, og så burde det virke (.docx introducerer dog muligvis helt andre problemer, but it's worth a shot)
En anden workaround, hvis det er vigtigt for dig med de notater, og du ikke vil ud i af afinstallere OOo og installere en anden version, er at downloade og installere Lotus Symphony, som er en variant af OpenOffice.org lavet af IBM. Den er gratis, og er som nævnt en klon af OOo. Bare download fra linket og dobbeltklik på filen.
Men vi behøver alligevel heller ikke fremprovokere fejlen. Jeg kan se i Launchpad, Ubuntus bug-styringssystem, at det åbenbart er en kendt fejl i Ubuntu 9.10.
Den har fået prioritet High hos Ubuntu-folkene, så der arbejdes på at finde en løsning på det.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/457220
Du kan gemme dokumentet i alle andre dokumenttyper end .doc, og det vil virke fint. Men hvis dine medstuderende bruger MS Office 2003, så er der jo desværre ikke så mange andre muligheder. Hvis de har OpenOffice eller MS Office 2007, kan du gemme i enten .odt eller .docx, og så burde det virke (.docx introducerer dog muligvis helt andre problemer, but it's worth a shot)
En anden workaround, hvis det er vigtigt for dig med de notater, og du ikke vil ud i af afinstallere OOo og installere en anden version, er at downloade og installere Lotus Symphony, som er en variant af OpenOffice.org lavet af IBM. Den er gratis, og er som nævnt en klon af OOo. Bare download fra linket og dobbeltklik på filen.
-
Fedt nok, mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen Kristian
Venlig hilsen Kristian
Lenovo Thinkpad T430
Lenovo Thinkpad T430