Kan ikke se dr tv

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
kaslejne

Re: Kan ikke se dr tv

Indlæg af kaslejne »

christian.arvai skrev:ØV :(

Hvilken udgave af Ubuntu bruger du ? ; du kan finde ud af det på denne måde http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... id=102#52t

Prøver du at se DR direkte, eller streamer du igennem VLC ?

Ubuntu 8.04 :D

Øhm, altså jeg går ind på dr.dk og så klikker på afspilleren :P
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Så det er klip fra DR og ikke "livetv" (som kanalerne på tv), som du prøver med ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
kaslejne

Indlæg af kaslejne »

christian.arvai skrev:Så det er klip fra DR og ikke "livetv" (som kanalerne på tv), som du prøver med ?

Ja, jeg skal se en genudsendelse.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg kan ikke lige huske det på 8.04, men min datter har en pc på 8.04, jeg låner den og kigger på DR i aften (jeg skal spise nu :) ).

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
kaslejne

Indlæg af kaslejne »

christian.arvai skrev:Jeg kan ikke lige huske det på 8.04, men min datter har en pc på 8.04, jeg låner den og kigger på DR i aften (jeg skal spise nu :) ).

ihh hvor er det sødt af dig..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Hej igen.

Jeg har brugt en del tid på det nu, men jeg er strandet fuldstændigt og kan pt ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.

Jeg har prøvet både på U8.04/32bit og min egen HP med U9.04/64bit og jeg ved at begge pc´er er proppet, med alt hvad man bør have til netstreaming, men uanset hvad jeg forsøger med, ender det sådan her :

Billede

Jeg har også forsøgt at tage selve HTTP´en (samt den "Kopier link" HTTP nederst på billedet) og afprøvet det direkte i VLC, men der sker bare intet :?

Grunden til at jeg forsøger med julekalenderen, er at min datter ikke fik set Pagten i aftes, så jeg fortsætter med at forsøge med at løse det (jeg har selvfølgeligt krydstjekket at man godt kan streame det på Windows).

PS: ALLE INPUT FRA ANDRE BRUGERE ER MEGET VELKOMNE !

-------------------------------------
EDIT:

Jeg fik et tip fra PKO om at det virker i FF 3.5 og 3.6, så jeg er lige ved at installere efter "trin for trin guiden" og teste det.

zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg ved godt at det ikke er et forslag til at løse det konkrete problem, men er der noget der holder dig (kaslejne) fra at opdatere til en nyere version af ubuntu?
Det ville med største sandsynlighed løse dit problem. Jeg ved godt det ikke ville hjælpe andre med samme ældre udgave af ubuntu, men det kunne være den lette løsning for dig måske.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

@zob

Er du på 9.10 og kan du modtage den genudsendelse ?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg har nu fået testet det i virtualbox/xubuntu 9.10 og det virker her :D

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ja. Jeg sad faktisk lige og var ved at blive helt fanget af det og jeg ER holdt op med at tro på nisser.
Det skal så siges at jeg bruger mediaplayerconnectivity i firefox+VLC 1.0.2 på 9.10, men det må da give samme resultat som at kopiere linket direkte ind i VLC (som jo er den opgave mediaplayerconnectivity automatiserer).
Kan du da ikke se det i, hvad har du, 9.04???
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Nej.... jeg kan kun i 9.10 og det er de samme Java og flashplugin som jeg bruger i 9.04/FF, så enten er løsningen en install med 9.10 (det er nok det hurtigste og bedste), eller også skal vi finde en metode til at backe .mozilla (for at gemme links osv.) og så få installeret FF 3.5.5 i 8.04, men jeg er ikke sikker på om en backup af .mozilla fra 8.04 kan bruges på 9.10/FF 3.5.5 .

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Hmmm. For lige at tjekke kopiere jeg også URL over i min VLC. Det virkede ikke. Herefter har jeg prøvet at få det til at virke både med mplayer og vlc's mozilla plugins uden held. Det vil sige at det kun virker for mig med mediaplayerconnectivity. Uden at jeg helt forstår hvorfor.
Men måske er det en måde at få til det at virke på i en ældre version også, var det 8.04.
Sørg for at have VLC installeret og sat op som beskrevet i arvai's guide, af særlig vigtighed er "brug RTP over RTSP". Installer herefter mediaplayerconnecitivity til din firefox browser https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/446 vælg at bruge VLC i mediaplayerconnectivity settings og genstart firefox.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Og det driller af H til med at installere FF 3.5.5 på 8.04 lige nu :roll: , så med mindre jeg finder en nem og brugervenlig løsning, vil jeg anbefale en ny install med 9.10.

zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Du kan vel også prøve at installere mediaplayerconnecitvity i den firefoxversion der du måtte være på 8.04. Eller er de inkompatible? Der er ældre version af tilføjelsen her: https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... rsions/446
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg har lige testet det på 8.04/32bit/FF 3.0.15 og mediaplayerconnecitvity (og "brug RTP over RTSP"), VLC åbner fint som den burde, men jeg ender med dette :

Unable to open 'mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2009/12/4ea0aaad-5a41-48d8-a1d9-c694ba73ed7d/Pagten20091206.wmv?WMContentBitrate=512000%26streamingsessionid=4601d522-c683-69a6-b0a4-93b6f99e%26playersessionid=a67fc0ac-5b73-b471-121e-e77e7081'