Hej med alle jer jeg er ny i linux og syntes det er rigtigt spændende.. jeg kunne godt tænke mig det nye Amsn, men det ligger i en *. Package fil, hvad stiller man op med sådan en?
*.Package filtyoe
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
*.Package filtyoe
Det er en slags exe-fil i Linux, som du først skal give lov til at blive kørt som et program. Det kan gøres på forskellige måder, men den mest oplagte som en ny Linux-bruger, er at højreklikke på programmet, vælge 'Egenskaber/Properties' og så under Rettigheder-tab'en, vælge "kør som program" (jeg mener det er det det hedder..)
Ellers, kan det gøres via terminalen, vha. 'chmod -x filnavn'
Ellers, kan det gøres via terminalen, vha. 'chmod -x filnavn'
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
*.Package filtyoe
eitreach skrev:Ellers, kan det gøres via terminalen, vha. 'chmod -x filnavn'
vil nu mene det er +x for at tilføje execute...
-
*.Package filtyoe
Mange tak for det hurtige svar.. det virker..
-
*.Package filtyoe
Wrapper skrev:eitreach skrev:Ellers, kan det gøres via terminalen, vha. 'chmod -x filnavn'
vil nu mene det er +x for at tilføje execute...
Lyt til den kloge mand. Jeg roder rundt i det.
-
- Geografisk sted: Århus N
-
*.Package filtyoe
aner jeg ikke.. er bare vant til Msn's interface og det nye amsn ligner.. hehe nu har jeg jo købt mig en lille maskine her til linux kunne være man skulle kigge på gaim
-
*.Package filtyoe
Så vidt jeg kan se, er aMSN mere beregnet til MSN alene, og dens funktioner. Gaim derimod, er mere 'all-round', som tilbyder nogle andre features, som blandt andet at kunne bruge mange andre protokoller end lige msn.
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
*.Package filtyoe
Jeg har ikke selv brugt aMSN, men har læst, at du kan bruge webcam i den med dine msn-buddies, hvilket du ikke kan i Gaim.
Derudover er der vist ikke noget, hvorimod der er masser af ting, som Gaim kan, men som aMSN ikke kan
Derudover er der vist ikke noget, hvorimod der er masser af ting, som Gaim kan, men som aMSN ikke kan