NFS deling i ubuntu 9.10 l'st

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tola5

NFS deling i ubuntu 9.10 l'st

Indlæg af tola5 »

Hej jeg beavler lidt med af f[ mit NFS deling til af koee ordenlig og som i nok kan se saa viker mine danske bukstaver ikke vis i kune det paa vajen vile det vare super os er sat op til dansk sporg saa mangler abre tasterne maa have overset det. men til NFS jeg har mig en popcorn houre c-200 vis i kener den jeg kan se min NFS server kore og kan se mapen men kan ikke kome der ind paa har fult den her guid http://mybeni.rootzilla.de/mybeNi/2007/ ... ntu_linux/ der er en der srkiver noget emd nolge porte dem har jrg ikke pilet ved da jeg ikke kan fine dem jeg har kun gjort som der er besrkavet under server og ikke client da popcorn houre c-200 har en client jeg kan se mapen saa brude det vil vrr ok ikke?

mit NFS er pt
/media/DVD 192.168.1.100(ro,async,all_squash) ved ikke hvad det i parentensen betyder har bare fult guiden ip er den paa popcorn houre haaber i kan hjealpe lidt

fant en anden guid der var lidt beder forklret og nu viekr det det der skule staa er
/media/DVD 192.168.1.100(ro,async,no_root_squash)
vis andre kan bruge det
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: NFS deling i ubuntu 9.10 l'st

Indlæg af zob »

Jeg tror du skal fikse dit tastatur. Du får ikke folk til at stave sig igennem det der (hvis det ikke kan lade sig gøre er standard at skrive æ med ae, ø med oe, og å med aa). Og selv om du skulle have svært ved at stave (hvilket jo er helt almindeligt) kunne det gøre godt med et æ,ø eller å i ny og næ, om så de står forkert :)
Tilføj et dansk tastatur i System-indstillinger-tastatur faneblad Layout, tryk Tilføj... Find et dansk tastatur.
tola5

Re: NFS deling i ubuntu 9.10 l'st

Indlæg af tola5 »

ja tak for svaret har ikke tjek på de forkrotelser mit æøå virket ikke fra live dvd jeg have alvet så der kune skrives på ahr nu lagt den ind på min WD pasport istet så men som sagt fik det løst :)