Problemer med at kopiere en cd over på computeren

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

Problemer med at kopiere en cd over på computeren

Indlæg af gasolin »

Jeg ved ikke om jeg sætter mit indlæg det rigtige sted men jeg har det samme problem med ubuntu 9.10 64bit, som jeg nu har med fedora 12 64 bit og det lader ikke til at være relateret til om det er ubuntu eller fedora jeg bruger. Problemet er at når jeg prøver at kopiere en cd over på harddisken og bruger Rhythmbox såvel som Sound juicer (lyd-cd-udtræk)så kopieres cd'en hurtigt nok over på harddisken med de 3 første numre (Air Talkie Walkie) men derefter så bliver den meget langsom, fra at køre med ca x8 går den ned på under 3 x og resten (ialt 10 numre på cd'en) tager ifølge Rhythmbox og Sound juicer over 10 min, det frustrerer mig for jeg ved det virker perfekt med vista og når det ikke virker i windows skyldes det 99.9 % af gangene cden og ikke styresystemet (min bærbar er endnu ikke 7-9-13 ødelagt eller meget slidt).

Jeg ved at der skulle være et eller andet problem med Rhythmbox eller noget andet for jeg har engang læst et eller andet om problemer med at kopiere en cd over på en harddisk i forbindelse med nyeste versioner af linux og diverse programmer til linux.Det er frustrende for jeg er gået fra 64 bit windows fordi jeg endnu en gang ville prøve at bruge linux og se om jeg kan holde ud at bruge linux som permanent styresystem denne gan gpå min hurtigste bærbar som jeg ikke har brugt meget med linux.

Jeg oplever f.eks at ie 8 (måske også firefox, bruger den kun til youtube) reagere langsomt f.eks når jeg åbner et nyt faneblad i ie 8 når jeg ofte at trykke på siden jeg vil have frem, før min start side komme frem med google.dk, så f.eks distrowatch bliver åbnet i fanebladet med ubuntuforum (fordi det nye fanebladet er længe om at blive åbnet) og jeg synes der går lang tid med vista (når jeg har logget ind med mit fingeraftryk) før at min mediaplayer,browser med mere reager med normal hastighed, så derfor ville jeg igen tage udfordringen op med at prøve at bruge linux som default styresystem, men havde desværre glemt lidt af de problemer jeg har haft med ubuntu. (min kone bruger allerede min første bærbar med ubuntu 9.10 32 bit, som jeg har brugt i lang tid med ubuntu og har en toshiba med ubuntu 9.10 64 bit som også fungere ok men ikke perfekt så jeg kender godt lidt til linux)

Sådan noget at Rhythmbox såvel som Sound Juicer (lyd-cd-udtrækker) ikke kan kopiere en cd over på harddisken med normal hastighed er frustrende, for jeg giver op før cden er kopieret over på computeren, jeg oplever faktisk at f.eks Sound juicer holder op med at kopiere cden, den reagere ikke og det eneste jeg kan gøre er at lukke den ned, ikke bare lukke den ned, men brutalt tvinge Sound juicer til at lukke ned via systemovervågningen, for ellers lukker sound juicer ikke hurtigt.Sådan noget gør mig frustreret for jeg kan ikke finde en løsning på problemet og det gør at jeg for lyst til at installere vista 64 bit igen, for der ved jeg at noget så simpelt som at kopiere en cd over på harddisken, er nogen den bare gør, sommetider hurtigt andre gange lidt langsommere og den eneste grund til at det ikke kan lade sig gøre er hvis cden er meget slidt(men så vil det heller ikke kunne lade sig gøre med en 100% velfungerende ubuntu ) og jeg har såmen også overvejet en anden distro men det er jo heller ikke en løsning bare at prøve med en anden distro.

PSJeg har kunne kopiere cder over på computeren med ældre versioner af ubuntu så jeg ved der kan lade sig gøre.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med at kopiere en cd over på computeren

Indlæg af lath »

Jeg kan ikke hjælpe dig med at kopiere, men fortælle dig at hvis du oplever at din computer føles langsom med Windows og Ubuntu er det sandsynligvis din computer der ikke har så mange systemresourcer at tilbyde overfor et operativsystem og de programmer der kører på det operativsystem.

Du skulle måske overveje at bruge Xubuntu, som har en mere letvægts grafisk brugergrænseflade når det gælder brug af systemresourcer - endeligt kunne du overveje at putte mere RAM i din computer - det koster ikke så meget, og din computer kan blive meget (10x) hurtigere, hvis operativsystemet skal undgå at bruge swap memory (som ligger på harddisken (en harddisk er ikke computeren, men der hvor dine filer gemmes, når computeren er slukket.)

På en maskine med Ubuntu kan du installere Xubuntu sådan her (uden at afinstallere Ubuntu eller røre ved dine data filer):
  • 1.
    Udfør denne kommando i en Terminal (Fra Programmer > Tilbehør menuen, Du skal have adgang til internettet imens disse kommandoer kører):

Kode: Vælg alt

sudo apt-get -y update && sudo apt-get -uy upgrade

Imens du indtaster kodeord for få administrative rettigheder skrives der ikke noget på skærmen. Vigtigt: Genstart hvis du bliver bedt om det. (Dette vil ske hvis du har fået installeret en ny version af Linux kernen.)
  • 2. Udfør denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get -y install xubuntu-desktop
  • 3. Luk Terminal, når der igen kommer en kommando promt.
  • 4. Start System > Administration > Logindskærm
  • 5. Klik på Lås op, og indtast dit kodeord, og afslut indtastning af kodeord ved at trykke på "Godkend" knappen.
  • 6. Vælg Vis skærmen til at vælge, hvem der skal logge ind, og tryk på Luk knappen. Er den allerede valgt trykker du bare på Luk knappen.
  • 7. Luk alle programmert, og log ud af GNOME (den desktop som Ubuntu bruger).
  • 8. Du bliver nu bedt om at vælge brugernavn og bagefter skal du så indtaste kodeord. Du kan inden du vælger brugernavn (og måske også inden du er færdig med at indtaste kodeordet) vælge en ny session som hedder XFCE som er den desktop der bruges af Xubuntu. Skal du senere bruge Ubuntu vælger du GNOME som session.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Problemer med at kopiere en cd over på computeren

Indlæg af gasolin »

Har en p8400 cpu 4 gb hurtige ram(max mængde ram) Geforce 9650m gt og en 500gb harddisk der score max i experience index score i vista med 5400omd men den jeg har (foruden den originale harddisk,seagate) er på 7200 omd så jeg har en ok hurtig bærbar.